سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایندیپندنت: مخارج سفر ترامپ به مارالاگو بیشتر از هزینه تحقیقات اف‌بی‌آی است

بررسی‌ها نشان می‌دهد هزینه سفر‌های تفریحی ترامپ به مراتب بیش از هزینه تحقیقات در خصوص دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت، هر آمریکایی می داند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، عاشق سفر، تعطیلات و خوشگذرانی در املاک ساحلی و زمین های گلفش است.

او بارها به دلیل روزهای زیادی که به تعطیلات خود اختصاص داده، مورد انتقاد قرار گرفته است. بخش عمده‌ای از هزینه سفرهای ترامپ از پول مالیات دهندگان آمریکایی تامین می شود.

یک پایگاه تحقیقاتی به نام «هزینه گلف بازی ترامپ» (Trump Golf Count) راه اندازی شده است که هزینه های بازدید های ترامپ از زمین های گلفش را ارزیابی می کند. این هزینه ها شامل تردد با هواپیمای ایر فورس وان (هواپیمای مخصوص ئیس جمهور آمریکا)، تدابیر امنیتی، هزینه اضافی افزایش محافظان، افزایش تعداد همراهان و... است.

با این حال، ترامپ اوایل هفته جاری با انتشار پیامی توئیتری از هزینه 16 میلیون و 700 هزار دلاری تحقیقات تیم اف بی آی در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا انتقاد کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست و وبسایت پولیتیکو در تحلیل های خود به این نتیجه رسیده اند که هزینه سفرهای تفریحی ترامپ به مراتب بیش از هزینه تحقیقات در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، ترامپ در هر سفر خود به مارالاگو – ملک خصوصی خودش در سواحل فلوریدا—بین یک تا 3 میلیون دلار «فقط» از پول مالیات دهندگان را خرج می کند. با احتساب هزینه های پرواز، حمل و نقل با لیموزین، و حفاظت (شامل افزایش تعداد نیروهای حفاظتی در عمارت مارالاگو، گارد ساحلی، حمل و نقل)، مجموع مخارج سفر ترامپ از سفر به مارالاگو به مبلغی بالغ بر 17 میلیون دلار می رسد. به عبارت دیگر، هزینه یک سفر ترامپ به مارالاگو بیشتر از  مخارج چندماهه اف بی آی در مورد همکاری ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه در جریان انتخابات 2016 است.

از آغاز ورود ترامپ در کاخ سفید تا تاریخ  26 دسامبر سال 2017، او 39 روز در مارالاگو اقامت داشته است. هفدهمین سفر او به مارالاگو در آوریل 2018 بود. این در حالی است که سال گذشته سخنگوی کاخ سفید مدعی شد سفرهای رئیس جمهور آمریکا به مارالاگو «سفر کاری» بوده است. او گفت: «رئیس جمهور ترامپ هر روز هفته را بدون وقفه کار می کند، مهم نیست کجا باشد.»

رئیس جمهور آمریکا بارها ادعاهای مطرح شده در خصوص دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و همکاری ستاد انتخاباتی اش با روس ها  را رد کرده و آن را تعقیب توهمات عنوان کرده است. به نظر می رسد، پیش کشیدن هزینه تحقیقات اف بی آی نیز یکی دیگر از روش های ترامپ برای بی اساس عنوان کردن این تحقیقات است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.