سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير شبكه شما خبر داد:

پوشش گسترده شبكه شما از برپایی جشنواره فيلم فجر در تهران و شهرستان‌ها

پهلوان زاده گفت: برگزاري جشنواره بين‌المللي فيلم فجر وقتي اثرگذار و داراي بازخورد مثبت در آينده خواهد بود كه طي آن دست هنرمندان شهرستاني را بگيريم و به آنها بها بدهيم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدصادق پهلوان زاده مدير شبكه شما در گفتگو با ستاد خبري سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر با بيان اين كه بي‌شك برپایی جشنواره فیلم فجر در استان‌ها، رويداد مباركي براي شهروندان ايراني است، خاطرنشان كرد: با جلوگيري از تك قطبي بودن اين جشنواره در تهران، علاوه بر ترغيب هنرمندان و سينماگران شهرستاني، رونق سينما و شكوفايي استعدادها را نيز شاهد خواهيم بود.
وي رسانه ملي را پشتيبان اين رويداد مهم فرهنگي و هنري در كشور دانست و اظهار داشت: صدا و سيما تاثير شگرفي در انتقال جشنواره فيلم فجر به خانواده‌ها ودرگير نمودن همه مخاطبان دارد و در نبود اين رسانه و فقدان فضاسازي‌هاي لازم، جشنواره در محدوده نيروهاي تخصصي و علاقمندان پيگير و مطلع اين رشته باقي مي‌ماند.
پهلوان‌زاده تصريح نمود: ما در شبكه شما اعلام آمادگي كرده‌ايم كه چند روز قبل از آغاز جشنواره بين‌المللي فيلم فجر جهت ارائه كارهاي ارزنده وارد شده و ضمن انعكاس زنده اخبار مرتبط، نشست‌هاي نقد و بررسي و رخدادهاي جشنواره در تهران، همچنين برنامه‌هاي استاني را هم با حضور هنرمندان ملي و استان‌ها پوشش داده و زمينه تبليغ و اطلاع‌رساني را به طور گسترده فراهم نماييم.
وي با بيان اين كه اگر نگاه جشنواره فيلم فجر در استان‌ها به شناسايي استعدادها باشد، مي‌توانيم بازخورد مثبت آن را طي سال‌هاي آتي مشاهده كنيم، خاطرنشان كرد: بستر بسط اين هنر با فضاسازي مناسب مثل تحليل ظرفيت‌هاي فني و هنري آثار به نمايش درآمده و در جريان بخش‌هاي اصلي و جنبي جشنواره قرار گرفتن در شهرستان‌ها ميسر است، در غير اين صورت و به سبك و سياق گذشته، از پتانسيل و ظرفيت‌هاي استاني شناختي حاصل نخواهد شد.
پهلوان‌زاده به بروز و كشف استعدادهاي جوان طي دوره‌هاي گذشته جشنواره فيلم فجر اشاره كرد و گفت: برندگان جایزه بهترين آثار ويدئويي درسال‌هاي قبل جزو هنرمندان شهرستان‌هاي محروم كشور بوده‌اند.
وي با انتقاد از حذف بخش توليدات ويدئويي در جشنواره سي‌ام فيلم فجر خاطرنشان كرد: اين بخش زمينه‌اي براي ارائه آثار و ابراز وجود جوانان مستعد به‌ويژه جوانان شهرستانی بود. نمي‌دانم چه استدلالي نسبت به حذف اين بخش وجود داشته اما قطعا این رویه به تقويت استعدادهاي اقصي نقاط كشور نمی‌انجامد.
مدير شبكه شما تاكيد كرد: همه بايد در بخش‌هاي دولتي وخصوصي تلاش كنيم تا فضا براي بروز استعدادهاي جديد و تفكرات نو فراهم شود. توليد تله‌فيلم‌هاي پرمحتوا و تكنيكي و به رقابت گذاشتن سازنده‌هاي جوان فیلم‌ها، يكي از شيوه‌ها در راه توسعه هنر نمايش و سينما خواهد بود./ی2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.