سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گدازه‌های آتشفشان کیلاویا مناطق جدیدی را احاطه کردند

ادامه فعالیت آتشفشان کیلاویا چندین خانه دیگر در هاوایی را به آتش کشید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بازفید،گدازه‌های آتشفشان کیلاویا در هاوایی پس از گذشت یک ماه از شروع فعالیت این آتشفشان از سمت شرق به سوی اقیانوس در حرکت هستند و خانه‌های مسکونی سر راه را به آتش می‌کشند.

یکشنبه صبح مواد مذاب خانه‌های بخش‌های «وکیشنلند» و «کاپوهو» را سوزاند. مسئولان در ۳۰ مه از ساکنان این مناطق خواسته بودند خانه هایشان را تخلیه کنند، چون پیش بینی می‌شد مواد مذاب بزرگراه ارتباطی این مناطق با بقیه جزیره را مسدود کند و این اتفاق در روز شنبه رخ داد.

آتشفشان کیلاویا، سوم مه، زمین را در برخی از بخش‌های مسکونی جزیره هاوایی شکافت که مواد مذاب این شکاف به ارتفاع حدوداً ۶۰ متر به آسمان پرت می‌شوند. سه رودخانه مواد مذاب از این شکاف جاری شد که یکی از آن‌ها از شمال پارک «مکنزی» وارد دریا شد. هفته گذشته یک رود دیگر از این مواد جاری و در نهایت به سمت شرق روانه شد.

مقامات هاوایی می‌گویند چندین نفر هنوز از مناطق در خطر خارج نشده اند، اما به دلیل از بین رفتن زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی احتمال برقراری تماس با آن‌ها را ندارند. البته یک بالگرد در روز یکشنبه سه نفر را از مناطق مسدود شده نجات داد. در حال حاضر ۳۹۳ نفر از ساکنان هاوایی در پناهگاه زندگی می‌کنند. برخی از آن‌ها بیش از یک ماه است که خانه هایشان را ترک کرده اند.

آتشفشان کیلاویا در سال ۱۹۶۰ نیز فوران کرد و شهری که «کاپولو» نام داشت و حدود صد خانه در آن واقغ شده بود را به طور کامل پوشاند. از آن زمان به بعد این آتشفشان فعالیتی نداشته است. برخی از تفریحگاه‌های ساحلی در منطقه آتشفشانی چندین میلیون دلار ارزش دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.