سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استیلی: هدف اصلی ما صعود به المپیک و موفقیت در بازی های آسیایی است

مدیر تیم فوتبال المپیک ایران گفت:هدف اصلی ما صعود به المپیک و موفقیت در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا است.

به گزارش   خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید استیلی در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال المپیک کشورمان اظهار داشت: ما در حال ارزیابی عملکرد بازیکنان هستیم تا 20 بازیکن از جمع نفرات موجود انتخاب کرده و به بازی های آسیایی جاکارتا اعزام کنیم. عوامل برگزاری بازی‌های آسیایی تنها اجازه حضور 20 بازیکن را صادر کرده‌اند که سه نفر از آنها باید دروازه‌بان باشند در صورتی که در تورنمنت های دیگر تیم‌ها با 23 بازیکن حاضر می‌شوند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه مسابقات باشگاه‌های تهران در رده‌های امید و جوانان، اواخر دی ماه به اتمام رسیده است تعدادی از بازیکنانی را که ما انتخاب کرده ایم تقریبا سه یا چهار ماه است  که تمرین نداشته‌اند و این برای تیم ما اصلا خوب نیست. در همه جای دنیا بازی‌های تیم‌های پایه همزمان با مسابقات لیگ برتر شروع می‌شود و به پایان می‌رسد.

مدیر تیم ملی المپیک ایران افزود: اگر ما بخواهیم این بازیکنان ناآماده را به مرز ایده‌آل برسانیم هشت هفته وقت نیاز است و فرصتش برای ما فراهم نیست. من این موضوع را در کمیته فنی مطرح کردم و از اعضای آن همچنین محمود شیعی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درخواست کردم قانونی بگذارند که بازی‌های رده پایه همزمان با لیگ برتر آغاز شود و به پایان برسد تا دیگر چنین مشکلاتی به وجود نیاید.

استیلی درباره اینکه چه نفراتی در نهایت عازم بازی‌های آسیایی خواهند شد گفت: هنگامی که ما کارمان را در تیم آغاز کردیم فدراسیون فوتبال چند تن از بازیکنان جوانان و امید دوره قبل تیم ملی به ما معرفی کرد و آنها را در تمرینات زیر نظر گرفتیم. تعدادی از آنها را برای اردوی جدیدمان انتخاب کردیم و یکسری بازیکنان را هم با مشورت مربیان تیم‌های امید پیکان، مقاومت و شاهین بوشهر انتخاب کردیم که در حال حاضر در تمرینات شرکت دارند. هدف‌مان این هست که یک تیم خوب و آماده را راهی بازی‌های آسیایی کنیم و می خواهیم طبق قانون بازیکن بزرگسال هم با خود به بازی های آسیایی جاکارتا ببریم.

او در مورد هدف تیم ملی المپیک از شرکت در بازی های آسیایی عنوان کرد: انتظارات از تیم‌های ملی در هر مسابقه ای زیاد است، چرا که ما واقعاً پتانسیل موفقیت در هر رقابت آسیایی را داریم. هدف اصلی ما صعود به المپیک و در کنار آن حضور موفق در بازی های آسیایی است. البته این به آن معنی نیست که ما در جاکارتا به دنبال نتیجه‌گیری نیستیم اما هدف اصلی ما این است که بتوانیم راهی المپیک شویم.

مدیر تیم فوتبال المپیک ایران در خصوص بازی‌های دوستانه تیم المپیک گفت: ما از عراق یک دعوتنامه داریم و احتمالاً یک یا دو بازی دوستانه در ورزشگاهی که قرار است در کربلا افتتاح شود با تیم المپیک این کشور داشته باشیم. با فدراسیون فوتبال چین هم صحبت‌هایی شده است که اگر در بازی های آسیایی جاکارتا با هم در یک گروه قرار نگیریم یک بازی هم با چین انجام می دهیم. حشمت مهاجرانی نیز در سفرش به عمان صحبت‌هایی را در مورد بازی دوستانه تیم المپیک با این کشور انجام داد.

او ادامه داد: ما نمی‌توانیم با تیم‌های اروپایی بازی کنیم زیرا سفر به اروپا ویزا می‌خواهد و خیلی از بازیکنان امید ما پاسپورت ندارند.به امید خدا  برای بازی‌های مقدماتی المپیک یک اردو در اروپا برگزار می کنیم و در آن صورت مشکل خروج از کشور بازیکنانی که در لیست نهایی باشند را حل خواهیم کرد.

استیلی در مورد وضعیت دستیاران کرانچار عنوان کرد: کادر فنی تیم المپیک تقریباً تکمیل شده است. رضا شاهرودی و محمود کریمی به‌عنوان دستیاران ایرانی کرانچار انتخاب شدند که البته کریمی به دلیل مشغله کاری‌اش در اصفهان از حضور در تیم المپیک عذرخواهی کرد و به زودی یک مربی ایرانی دیگر به کادر تیم المپیک اضافه می شود. با اضافه شدن یک مربی دروازه‌بان کروات نیز که با کرانچار در سپاهان کار کرده است  و یک مربی بدنساز کادر فنی تیم المپیک خواهد شد.

او در پایان در مورد اینکه گفته می شود احمدرضا عابدزاده به دلیل مسائل مالی پیشنهاد مربیگری در تیم المپیک را رد کرده است گفت: عابدزاده یکی از افتخارات فوتبال ایران است ما صحبت‌هایی با او داشتیم اما عابدزاده نیز مشغله داشت و نتوانست با ما همکاری کند. البته رقم درخواستی عابدزاده هم برای حضور در تیم المپیک بالا بود و ما توانایی پرداخت مبلغ پیشنهادی او را نداشتیم.

 

بیشتر بخوانیم:

انتهای پیام/

اظهارات استیلی در مورد وضعیت تیم ملی المپیک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.