سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجفی‌منش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

۸۰ درصد قطعات خودرو‌های ایرانی تولید داخل است/ ضرر 6000 میلیارد تومانی صنعت خودرو به دلیل قیمت‌گذاری شورای رقابت

 رئیس انجمن قطعه سازان گفت: بیش از ۸۰ درصد قطعاتی نصب شده بر روی خودرو‌های ایرانی تولید داخل است.
 
محمدرضا نجفی‌منش رئیس انجمن قطعه سازان در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش قیمت قطعات خودرو به علت نوسانات قیمتی در داخل اظهار کرد: بیش از 80 درصد قطعات نصب شده بر روی خودرو‌های ایرانی  تولید داخل است.

وی تأکید کرد: افزایش قیمت‌ در قطعات به نوسانات قیمتی در داخل بستگی دارد نه نوسانات ارزی، زیرا ما 95 درصد مواد اولیه را از معادن داخلی تأمین می‌کنیم.

رئیس انجمن قطعه سازان با اشاره به آمار اعلام شده از تغییرات قیمتی بین سال‌های 95 تا 97 ، تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد، افزایش قیمت‌ها بین سال‌های 95 تا 97 ، تقریبا دو برابر شده است به عبارتی قیمت مس از  16000 تومان به 29000 تومان، پلیمر آلیاژی از 4990 تومان به 8000، کائوچو از 3600 تومان به 6500 تومان، کائوچو طبیعی از 4200 به 8500، سرب از 6900 تومان به 11500 تومان، فولاد آلیاژی از 2200 به 3800، آلینیوم از  5900 تومان به 10500 تومان، تغییر کرده است.

وی افزود: بطور میانگین در این سال‌ها 73 درصد رشد قیمتی داشتیم که این میزان بر فعالیت قطعه سازان و مطالباتشان تأثیر جدی داشته است.

نجفی‌منش با بیان اینکه نوسانات ارزی، افزایش حقوق و دستمزد تأثیر اندکی بر بازار قطعات خودرو می‌گذارد، گفت: قیمت فلزات همواره بر مبنی نوسانات جهانی در بورس قیمت‌گذاری می‌شود.

رئیس انجمن قطعه سازان با اشاره به توانایی رقابت قطعه‌سازان ایرانی در سطح جهانی، تصریح کرد: تولیدات ایرانی با سایر کشورها در حال رقابت است، البته این موضوع درباره خودروهایی که در سطح جهان تولید می‌شود صدق می‌کند نه خودروهای قدیمی مانند پراید و 405 که تولید آن تنها در انحصار ایران است.

وی به قیمت‌گذاری خودرو‌های زیر 50 میلیون تومان توسط شورای رقابت انتقاد کرد و گفت: از زمانی که تعیین قیمت زیر نظر این ارگان صورت می‌گیرد خودروسازان با مشکلات عدیده‌ای نظیر عدم وصول مطالبات و تحمیل زیان 6000 میلیارد تومانی شده‌اند.

نجفی‌منش در پایان تصریح کرد: سازمان‌های مربوطه باید تعیین قیمت خودروهای زیر 50 میلیون تومان را به بازار واگذار کنند، زیرا این امر موجب می‌شود مصرف کننده با قیمت پایین‌تری خودروی مورد نظر را تهیه کند.
 
انتهای پیام/
 

بازار، قیمت‌گذار خوبی برای محصولات داخلی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
918
۲۱:۰۷ ۳۰ دی ۱۳۹۸
میانگین بگیرین برای یک خودروی مثل دنا پلاس با وزن کلی 1258 کیلوگرم برای هر کیلو 30 هزار تومان میشه 37.7 میلیون تومان بگیرین 50 تومان میشه 62 میلیون نه دیگه 170 میلیون نمیشه شما سه لا حساب میکین بعد میگین 80 درصد تولید داخله کل ماشن رو با مس بسازن باز این قیمت نمیشه سود و غیر و هم حساب کیند باز این رقم نمیشه . این درست نیست نه با انسانیت نه با اسلامیت و نه با شرافت .
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
دلیل اصلی گرونی خودرو افزایش دو برابری فلزات هست؟
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
٩٩ درصد ارزش خودرو به موتورشه هر وقت تونستن ٨٠ درصد موتور رو بسازند مخصوصا سيستم سوخت رساني اونوخ بگن ٨٠ درصد ساخت داخله
عرفان
۱۹:۲۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
به بازار واگذار کند؟؟
تا شما هم خودرو عرضه نکنید، و خودروها رو بطور غیر رسمی برسونید دست بنگاه و دلال که تورم ایجاد کنید و قیمت خودرو هرچی زور دارید بالاتر ببرید