سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بهترین عمل در شب قدر چیست؟

یک کارشناس مذهبی با اشاره به لزوم غنیمت دانستن شب‌های قدر و نزدیک شدن به خداوند، از بهترین اعمال در این شب‌ها گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب قدر همان بزنگاهی است که به سرعت به پایان می رسد و با همین سرعت تمامی تقدیرها رقم می‌خورد. شبی که از هزار شب بالاتر است، فرا رسیده و همه می خواهند که در این شب بهترین ها برایشان رقم بخورد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی کرمی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص افضل اعمال در این شب گفت: بسیاری در ذهنشان این سوال شکل می گیرد که در شب قدر که مقدرات انسان در آن تعیین می شود و سرنوشت انسان در آن رقم می خورد، چه عملی افضل اعمال است؟ عملی که به واسطه آن انسان بتواند خود را در معرض توجه ویژه حضرت حق تعالی قرار دهد و بتواند هدیه ای از این شب‌های پر فیض و پر برکت بگیرد.

 

وی افزود: در روایات ما بسیار آمده که زیارت سید الشهدا (ع) و توسل به ایشان، بهترین عمل در شب قدر است و هیچ عملی به اندازه آن نیست. پس از توسل به امام حسین (ع)، در روایات ما بهترین عمل در این شب مناظره و مباحثه علمی بیان شده است. در این شب ها مسئله بصیرت، آگاهی و دانش از اهم مطالبی است که موثر در تأمین سعادت اخروی است.

کرمی در پایان اضافه کرد: ببینید چقدر مسئله علم مهم است که در شب قدر با این اهمیتی که دارد و می توان در آن ارتباطات معنوی برقرار کرد، به کسب علم و مباحثه علمی تاکید شده است. درواقع اینکه انسان مطالعه و مباحثه بکند، ارجح قرار گرفته است.  بنابراین بعد از توجه به امام حسین (ع)، انسان باید کاری بکند که در شب قدر به دانش و علمش اضافه شود.

 

 

انتهای پیام/

افضل اعمال در شب قدر چیست؟

برچسب ها: رمضان 97 ، شب قدر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.