سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی‌رغم تهدیدهای سعودی‌ها صورت می‌گیرد

پایبندی روسیه به قرارداد فروش سامانه اس-۴۰۰ به قطر

یک مقام بلندپایه پارلمان روسیه اعلام کرد علی‌رغم مخالفت‌های مقامات سعودی، مسکو سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ را در اختیار قطر قرار خواهد داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، یک مقام بلندپایه روس اعلام کرد علی‌رغم مخالفت‌های عربستان سعودی، برنامه فروش سامانه دفاع هوایی پیشرفته روسیه به قطر همچنان پابرجاست.

آلکسی کاندراتیف، از اعضای پارلمان روسیه و معاون رئیس کمیته دفاع و امنیت روسیه اعلام کرد: مسکو همچنان اهداف خود را در فروش سامانه‌های دفاع هوایی اس-400 دنبال خواهد کرد.

الجزیره به نقل از اسپوتنیک گزارش داد کاندراتیف روز شنبه اعلام کرد: روسیه منافع خود را در این خصوص پیگیری خواهد کرد و با در اختیار گذاشتن سامانه پیشرفته دفاع هوایی اس-400 به قطر به دنبال تامین بودجه خود است. مخالفت عربستان سعودی با فروش سامانه اس-400 به قطر هیچ ارتباطی با این مسئله ندارد و برنامه روسیه در این خصوص تغییری نخواهد کرد.

این مقام بلند پایه روس اعلام کرد: واضح است که عربستان سعودی نقش مهمی در منطقه دارد، اما قطر نیز با دستیابی به سامانه‎‌های دفاع هوایی اس-400 می‌تواند به ارتقا و پیشرفت نیروهای نظامی خود بپردازد و مزیت‌هایی را از این نظر بدست آورد. بنابراین تنش عربستان در این باره قابل درک است.

عضو پارلمان روسیه در ادامه افزود: همچنین به نفع آمریکا است که مانع فروش سامانه دفاع هوایی اس-400 به قطر شود زیرا خرید این سامانه از روسیه به معنای از دست دادن یک بازار بسیار سودآور منطقه‌ای برای تسلیحات نظامی آمریکا است.

اظهارات این مقام روس یک روز پس از گزارش روزنامه فرانسوی لوموند منتشر شد که در آن سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی تهدید کرده بود در صورت بکارگیری سامانه دفاع هوایی ساخت روسیه بوسیله قطر علیه این کشور اقدام نظامی در پیش خواهد گرفت. پادشاه عربستان در نامه‌ای به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از او خواسته بود تا مقامات دوحه را در خصوص خرید سامانه اس-400 روسیه تحت فشار قرار دهد. ملک سلمان در نامه خود از عواقب دستیابی قطر به سامانه دفاعی اس-400 ابراز نگرانی کرد و آن را تهدیدی علیه منافع امنیتی کشورش دانست.

در ماه ژانویه سفیر قطر در روسیه اعلام کرد مذاکرات برای دستیابی به سامانه دفاع هوایی در مرحله  پیشرفته‌ای قرار دارد. این اتفاق پس از امضای توافق همکاری نظامی و فنی میان دو کشور در اکتبر سال 2017 به منظور توسعه همکاری در بخش دفاعی و به دنبال سفر سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به قطر صورت گرفت.

پنجم ژوئن سال 2017 عربستان و چند کشور دیگر عضو شورای همکاری خلیج فارس محاصره دریایی، هوایی و زمینی را علیه قطر به اتهام حمایت از تروریسم و ایجاد بی ثباتی در منطقه خاورمیانه اعمال کردند.

انتهای پیام/

روسیه به قرارداد فروش سامانه دفاع هوایی اس-400 به قطر پایبند است

برچسب ها: قطر ، روسیه ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.