سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت 40 معدن در مهاباد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: 40 معدن در سطح این شهرستان فعال است که امسال 17 هزار تن ماده معدنی از این معادن استخراج شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد  گفت: 12 نوع ماده معدنی از معادن این شهرستان استحصال می شود، که بیشترین سنگ های استخراج شده به ترتیب سنگ لاشه آهکی به میزان هفت هزار تن، سنگ هماتیت پنج هزار تن و سنگ باریت به میزان سه هزار تن بوده است.

قادری، با بیان اینکه 18 واحد فناوری مواد معدنی در شهرستان فعال است، گفت: 40 درصد مواد استخراجی درمهاباد فرآوری و بقیه به علت کمبودماشین آلات به تبریز و اصفهان ارسال می شود.

وی تصریح کرد: پارسال دو پرونده بهره برداری معادن در این شهرستان صادر و امسال نیز نه پرونده اکتشافی ثبت شده که پس از تکمیل مراحل، پروانه بهره برداری برای آنان صادر می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه سال گذشته سه معدن غیرفعال شده است،گفت: نبود بازار فروش، کاهش رونق ساخت و ساز و افزایش قیمت تمام شده ماده استخراجی مهمترین عامل غیرفعال شدن این معادن است.

قادری اضافه کرد: پروانه بهره برداری 13 معدن هم به علت فعالیت نداشتن در دراز مدت تمدید نمی شود.

انتهای پیام/ع

استخراج سنگ از معادن مهاباد

برچسب ها: معدن ، سنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.