سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنی سندرز: آمریکا در مسیر تبدیل شدن به یک دولت مستبد در حرکت است

سناتور دموکرات ایالت ورمونت در مصاحبه با شبکه محلی «کامدی سنترال» به انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «برنی سندرز»، سناتور دموکرات ایالت ورمونت، معتقد است بسیاری از مردم آمریکا در محافل خصوصی خود نسبت به سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا معترض هستند و او را بدترین رئیس جمهور در تاریخ کشورشان قلمداد می کنند.

سندرز که خود را برای پیروزی مجدد در انتخابات ایالت ورمونت آماده می کند در مصاحبه با شبکه محلی «کامدی سنترال» از وضع فعلی کاخ سفید انتقاد کرد و گفت: به نظر من، آمریکا در مسیر تبدیل شدن به یک دولت مستبد در حرکت است، جایی که شما  رئیس جمهوری دارید که اصالتا دروغگو است.

وی در ادامه اظهار داشت عملکرد ترامپ در مواجهه با مسائل مختلف، بر زندگی نیمی از مردم آمریکا تاثیر گذاشته است و استیضاح وی در چنین شرایطی صرفا اتلاف وقت و بی‌توجهی به تامین نیازهای خانواده های آمریکایی است.

سناتور ورمونت همچنین از اقدامات اکثریت حزب جمهوری خواه در کنگره آمریکا در حمایت همه جانبه  از سیاست های ترامپ در عرصه بهداشت و درمان، آموزش، محیط زیست  انتقاد کرد. او با اشاره به اقدامات کنگره آمریکا برای لغو طرح بهداشت و درمان اوباما (اوباماکِر) اعلام کرد دستورالعملی که باعث شود 32 میلیون نفر از دسترسی به خدمات و مراقب های بهداشتی محروم شود، باید لغو شود.

سندرز در ادامه گفت: ترامپ بدترین رئیس جمهور آمریکا در طول تاریخ کشور است و بسیاری از رای دهندگان نیز در محافل خصوص به این موضو واقف هستند.

او بدون توجه به خنده حضار ادامه داد: تفاوت اندکی میان مردم آمریکا و حزب دموکرات وجود دارد. نظرسنجی ها نشان می دهد رای دهندگان آمریکایی مخالف سیاست های کاخ سفید و حزب دموکرات هستند.

سندرز در پایان اظهاراتش از اقدامات اشتباه دولت ترامپ در خصوص معافیت مالیاتی میلیاردرهای آمریکا، بی توجهی به قانون مالکیت و حمل سلاح و حقوق زنان انتقاد کرد و گفت: من فکر می کنم ترامپ،  آمریکا را به سوی تعصبی که ممکن است چند صد سال در کشور باقی بماند، سوق می دهد. پیشرفت هایی که ما در این مدت داشته ایم در حیطه تمایز میان رنگ، نژاد، جنسیت، و مذهب بوده است و نباید اجازه دهیم این روند ادامه یابد.

برنی سندرز نامزد حزب دموکرات در رقابت های انتخاباتی سال 2016 بود که در نهایت به نفع هیلاری کلینتون، رقیب هم حزبی خود کنار کشید. او از منتقدان سیاست های ترامپ است.

انتهای پیام/

انتقاد برنی سندرز از سیاست‌های ترامپ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.