سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض تشکیلات خودگردان فلسطین به سیاست‌های خصمانه آمریکا

سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سیاست‌های آمریکا علیه مردم فلسطین را خصمانه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین هوآ، نبیل ابو ردینه، سخنگوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، سیاست‌های آمریکا علیه مردم فلسطین را خصمانه توصیف کرد. نبیل ابو ردینه افزود سیاست های خصمانه اخیر آمریکا علیه مردم فلسطین در وتوی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تجلی یافته است.

آمریکا قطعنامه پیشنهادی کویت به شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت بین المللی از مردم فلسطین در برابر حملات روزانه و گسترده اسرائیل را وتو کرد.

ابو ردینه با اشاره به سیاست جانبدارانه کنونی آمریکا در حمایت از اسرائیل گفت فعالیت های شهرک‌سازی اسرائیل ناقض قطعنامه های بین المللی است و سبب تقویت عزم و اراده مردم فلسطین برای دفاع از حقوق مشروع خود خواهد شد.

ابوردینه در واکنش به اقدامات و برنامه های دولت ترامپ درباره طرح جدید صلح و آنچه وی قرار است در این باره اعلام کند گفت: «هرگونه راه حل صلح بدون تایید مقامات فلسطین قابل قبول و اجرایی نخواهد بود». وی خاطرنشان کرد تنها راه برای برقراری عدالت و صلح پایدار، پایبندی به قطعنامه‌های بین المللی است که به ثبات و صلح و همچنین ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی شرق قدس منجر شود.

در حالی که ده عضو شورای امنیت سازمان ملل به پیشنهاد کویت برای حمایت از حقوق ملت فلسطین رای مثبت دادند، آمریکا با چنین پیشنهادی مخالفت کرد و 4 عضو دیگر به آن رای ممتنع دادند.

کویت در پیش‌نویس پیشنهادی خود خواستار حمایت بین المللی از مردم فلسطین شده بود.
انتهای پیام/

انتقاد سخنگوی محمود عباس از جانبداری بی چون و چرای آمریکا از اسرائیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.