سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امام (ره) راهی جز مقابله و مقاومت را در مقابل آمریکا به رسمیت نمی شناختند

کارشناس مسائل سیاسی گفت:امام خمینی (ره) راهی جز مقابله، مبارزه و مقاومت را در مقابل آمریکا به رسمیت نمی شناختند.

محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره دیدگاه امام نسبت به مذاکره با آمریکا گفت: امام  (ره) نسبتِ میان ایران و آمریکا را نسبتِ گرگ و میش عنوان می ‌‌کردند و همواره اعتقاد داشتند که دولت آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) اعتقاد داشتند، آمریکا آدم نخواهد شد و بسیار بعید می دانستند که هیئت حاکمه آن بپذیرد در روابط بین الملل به منافع، استقلال، هویت و اخلاقیات جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارد، لذا از واژه شیطان بزرگ برای توصیف آمریکا استفاده کردند.

کوشکی تصریح کرد: استفاده بنیانگذار جمهوری اسلامی از واژه شیطان بزرگ و استکبار جهانی درتوصیف آمریکا،نشان از شناخت دقیق ایشان از خوی اسکباری سردمداران آمریکا و هیئت حاکمه این کشور دارد؛ لذا حضرت امام (ره) راهی جز مقابله، مبارزه و مقاومت را در مقابل آمریکا به رسمیت نمی شناختند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد تبعات تصویب FATF برای کشورمان گفت: بزرگترین مشکل تصویب این پروتکل این است که راه های نفوذ دشمن و کشورهایی که با ما عناد و دشمنی علنی دارند در کشور باز می شود و عملا نظام بانکی ما را به چشم و گوش دشمنان ما تبدیل می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه تصویب FATF بانکداری جمهوری اسلامی ایران را  به ابزار دشمنان تبدیل می کند،اظهار کرد:در این صورت تحریم ها از خارج کشور گسترش پیدا خواهد کرد و نهاد هایی توسط نظام بانکی خودمان تحریم خواهند شد.

کوشکی در پایان خاطرنشان کرد:تصویب FATF یک نوع خودتحریمی است که البته بدترین نوع تحریم است؛ چراکه استقلال و امنیت کشور با اجرایی شدن آن با تهدید جدی مواجه می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: امام خمینی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.