سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولید المعلم: ادعاهای اسرائیل درباره پایگاه‌های ثابت نظامی ایران در خاک سوریه دروغ است

وزیر امور خارجه سوریه تمامی ادعا‌های رژیم صهیونیستی درباره پایگاه‌های ثابت نظامی ایران در خاک سوریه را دروغ خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه، تمامی ادعا‌های اسرائیل درباره پایگاه‌های ثابت نظامی ایران در خاک سوریه را دروغ خواند و اظهار داشت: «ایران با دعوت دولت دمشق در کشور ما حضور دارد و این مسئله خلاف حضور غیرقانونی آمریکا و ترکیه در سوریه است.».

المعلم گفت: «در سوریه مستشاران ایرانی هستند که شهید هم داده‌اند و در کنار ارتش سوریه مبارزه می‌کنند. ما از سران و مردم ایران متشکریم که از ابتدا در مقابل تروریسم در کنار سوریه ایستادند».

ولید المعلم در کنفرانسی خبری در دمشق، ضمن انتقاد شدید از حضور غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه، آخرین کشتار ناشی از این حضور را شهادت هشت نفر در جنوب منطقه الشدادی اعلام کرد و افزود چهار نفر از این قربانیان کودک هستند.

وی در ادامه با انتقاد از اظهارات استفان دی میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، درباره کمیته بررسی قانون اساسی، این سخنان را ناشی از نقصان در ادب دانست و افزود او فهرست اعضای کمیته قانون اساسی را در اختیار ندارد و حق ندارد در این زمینه سخن بگوید.

ولید المعلم گفت سهم دولت سوریه در کمیته بررسی قانون اساسی باید سهم حداکثری و تصمیمات این کمیته نیز باید اجماعی باشد.

او درباره مسئله جنوب سوریه نیز گفت: «روسیه کشوری متحد برای سوریه است و با ما در یک سنگر ایستاده است. نیروهای آمریکایی باید از سوریه بیرون بروند. زمانی که آمریکایی‌ها نیروهایشان را از منطقه تنف خارج کنند، درباره توافق در منطقه جنوبی کشور سخن خواهیم گفت».

وی همچنین متذکر شد: «توافقی هست که در سال ۱۹۷۴ امضا شده است. اسرائیل از طریق حمایت و تجمیع گروههای تروریست این توافق را نقض کرد. اسرائیل درصدد بود با این گروه‌ها کمربندی امن برای خود ایجاد کند. اکنون که موفق نشده است می‌خواهد با مطرح کردن مسئله حضور ایران در سوریه این هدف را تأمین کند».

المعلم تصریح کرد: «ما ترکیه را دشمن و اشغالگر می‌دانیم. وظیفه داریم کل خاک سوریه را طبق اولویت‌هایی که سران تعیین می‌کنند آزاد کنیم. هر توافق آمریکا با ترکیه محکوم است و نقض حاکمیت سوریه قلمداد می‌شود».

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.