سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست «هیئت ملی تظاهرات بازگشت» از فلسطینیان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

«هیئت ملی تظاهرات بازگشت و لغو محاصره غزه» از همه مردم فلسطین خواست در تظاهرات روز جهانی قدس مشارکت کنند.

­به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، «هیئت ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و لغو محاصره غزه» در بیانیه‌ای اعلام کرد در تظاهرات روز جمعه که تحت عنوان «از غزه تا حیفا - وحدت خون و سرنوشت مشترک» در مرز‌های شرقی نوار غزه برگزار شد، یک زن فلسطینی به نام «رزان النجار» به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسید.

این هیئت افزود: تظاهرات فلسطینی‌ها در نوار غزه (بازگشت بزرگ) متوقف نخواهد شد تا همه دنیا خواسته‌های مشروع مردم فلسطین برای بازگشت و لغو محاصره ظالمانه غزه را بشنوند. سازمان ملل در حمایت از تظاهرات فلسطینی‌ها در برابر حملات و گلوله باران ارتش اسرائیل از طریق تصویب قطعنامه در شورای امنیت شکست خورد، که این شکست بزرگترین نشانه از فساد و ناکارآمدی این سازمان است که در کنترل دولت آمریکا و اسرائیل قرار دارد.

هیئت ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و لغو محاصره غزه در ادامه اسرائیل را مسئول تشدید حملات علیه مردم فلسطین دانست و به مقاومت شجاع فلسطین که درس بزرگی به اسرائیل داده و آن را وادار به پذیرش توافقنامه سال ۲۰۱۴ قاهره کرده است، تبریک گفت. در این توافق بر اجرای آتش بس همزمان و متبادل در نوار غزه تاکید شده است.

هیئت ملی در ادامه از موسسات و مراکز عربی و اسلامی خواست به مسئولیت و نقش خود در حمایت از قدس، تقویت استقامت و پایداری ساکنان آن و مجازات و تحریم همه کشور‌هایی که سفارت خود را به قدس منتقل کردند، عمل کنند.

این هیئت از جامعه بین المللی خواست محاصره ظالمانه ضد مردم نوار غزه را لغو کنند و از همه مردم فلسطین خواست در تظاهرات روز جهانی قدس مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.