به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ کیانوش کیامرز در نشست خبری که در محل ساختمان این شرکت برگزار شد، افزود: برای اولین سال، با پیگیریهای ویژه شهردار مشهد مقدس، دولت بیش از 60 درصد بدهی اوراق مشارکت را پرداخت کرد که اتفاق مهمی بود.
وی تصریح کرد: در سال 96 نیز دولت قرار بود 91 میلیارد تومان به قطارشهری مشهد اختصاص دهد، که حتی 10 میلیارد بیشتر، یعنی 105 میلیارد تومان در سال 96 پرداخت کرد و سهمی را که تعهد کرده بود به صورت کامل پرداخت نمود.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: تهران، قم و اصفهان نیز اوراق مشارکت خود را همزمان با مشهد دریافت کردند. اما هنوز براساس گزارشات نتوانستند این اوراق را به فروش برسانند و تنها شهری که موفق شد تمام اوراق را به فروش برساند، مشهد است .
کیامرز افزود: اتمام خط 2 قطارشهری در اولویت است و با بودجهای که از محل فروش اوراق هفته آینده به دستمان میرسد، میتوانیم بگوییم از برنامه زمانبندی چندان عقب نیستیم.
وی گفت: قبول داریم که نواقص در قسمت بهرهبرداری شده این خط وجود دارد، فنهای تهویه و آسانسورها همچنان نصب نشده، اما مهمترین موضوع ایمنی قطار یعنی سیگنالینگ و اطفای حریق دستی است که به صورت کامل نصب شده است. پس بر اساس استاندارها مسافرگیری انجام میشود.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: 50 واگن اول در دوره شهردار سابق و 50 واگن دوم در دوره شهردار فعلی تامین و آزاد شد. گرچه بروکراسی موجود در کمرگ، دست و پا گیر شده و از این بابت گلهمند هستیم.
کیامرز افزود: در خط 3 مترو تا به امروز 8 کیلومتر حفاری صورت گرفته است. در یک جبهه به حرم مطهر رسیدیم و در یک جبهه در نزدیکی پل آموزگار هستیم. امید است در سال 97 نیز بتوانیم 3 تا 4 کیلومتر حفاری را ادامه دهیم.
وی گفت: در این خط از نظر فنی و اجرایی هیچ مشکلی در مشهد وجود ندارد و به دلایل مالی کار کمی با تاخیر همراه شده است. در حال حاضر نیز با 20 درصد توان در حال فعالیت هستیم و امید است با اختصاص اوراق مشارکت کار با ظرفیت 100 درصد انجام شود.
انتهای پیام//م. ن
نشست خبری مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد