سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش برای صادرات ۳ میلیارد دلاری تا پایان سال در آذربایجان‌شرقی

معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: برای صادرات ۳ میلیارد دلاری تا پایان سال در آذربایجان‌شرقی تلاش خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  جهانگیری معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اداره امور اقتصاد و دارایی و مدیرکل گمرک تبریز از جمله مباحث مرتبط با وزارتخانه، موضوع صادرات است به طوری که استان آذربایجان‌شرقی نسبت به وضعیت جمعیتی خود، سال گذشته ۲/۴ میلیارد دلار صادرات داشته و تلاش می‌کنیم تا این رقم را امسال به بیش از ۳ میلیارد دلار برسانیم که بخشی از این امر مرتبط با گمرک است.

جهانگیری افزود: در چندین دهه گذشته اقتصاددانی به نام شومپیتر عوامل اصلی اقتصادی را کارآفرینی معرفی کرد که بعد از چندین دهه عوامل دیگر مهمی نیز اعلام شد، ولی همچنان امروزه ادبیات اقتصادی به کارآفرینی برگشته است و صاحبان‌نظران روی آن تاکید ویژه دارند.

وی با بیان اینکه منظور از کارآفرینان، کارمندان یا مسوولان و مدیران بخش خصوصی نیست، گفت: استان ما از جمله استان‌هایی است که سابقه زیادی در صنعت و اقتصاد دارد و یکی از استان‌هایی است که وزن بخش خصوصی در اقتصاد آن بسیار بالاست، البته معروفیت استان بیشتر به دلیل برند‌های بخش خصوصی است.

معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه وظیفه استان کمک و فراهم‌آوری بستر مناسب برای کارآفرینان است، افزود: کارآفرینان دارای ویژگی فعالیت و خدمت خالصانه به مردم هستند، ولی در مقابل وظیفه مسوولان ذی‌ربط و مدیران دولتی ایجاد عوامل موثر برای فضای کسب و کار است.

وی متذکر شد: استان مصمم است تا برحسب قانون، بهبود فضای کسب و کار ایجاد کند و از این‌رو هسته کلیدی سند تدبیر استان بر این مبنا تعریف شده تا به طور ویژه به فضای کسب و کار توجه ویژه شود.

جهانگیری با تاکید به اینکه در این دولت بیش از پیش مصمم به بهبود فضای کسب و کار هستیم، تصریح کرد: از وزارت امور اقتصادی می‌خواهیم تا برای تحقق بهبود فضای کسب و کار، سند تدبیر و هسته کلیدی به اداره کل واگذار شده و پیگیری جدی شودضمن آنکه مدیرکل جدید نیز این موضوع را در اولویت قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: در برنانه ششم توسعه مبنا بر این است که هر سال رتبه اقتصاد کشور ۱۰ پله ارتقاء یابد و در استان نیز این تصمیم اتخاذ شده که تا آخر سال فضای کسب و کار استان بیش از ۱۰ پله بین استان‌های دیگر رشد ملموس پیدا کند.

وی با تاکید به اینکه وزارت اقتصاد و دارایی سامانه پنجره و سامانه‌های دیگر همچنین مراکز خدمات سرمایه سامانه ایجاد و راه‌اندازی کرده است، تصریح کرد: این سامانه‌ها به تنهایی کافی نیستند بلکه باید تولیدکنندگان بهبود فضای کسب و کار را به عینه لمس کنند. 

در این آیین از خدمات رضا حسینی قدردانی و علی اصغر عباس زاده به عنوان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

همچنین لیلی اورنگی جایگزین عباس زاده به عنوان مدیرکل گمرک تبریز و ناظر گمرکات استان شد.

انتهای پیام/ش

برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اداره امور اقتصاد و دارایی و مدیرکل گمرک تبریز

برچسب ها: صادرات ، واردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.