سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت بذر بلوط در جنگل وارتای خطیرکوه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از اجرای اولین طرح جنگلانه شهرستان مهدیشهر در سال 97، با مشارکت خیران منابع طبیعی خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از شروع جنگلیاری مشارکتی  با هدف مشارکت حداکثری آحاد جامعه به خصوص طبیعت دوستان ، کوهنوردان و تشکلهای مردم نهاد خبر داد.

عبدوس گفت: این طرح با تکیه بر توان خیران منابع طبیعی و با هدف احیاء و غنی سازی عرصه های جنگلی و مرتعی شهرستان مهدیشهر انجام خواهد شد.

وی افزود: به منظور کاشت بذر بلوط در منطقه جنگلی وارتا شهرستان مهدیشهر طرح جنگلانه به همت تشکل های مردم نهاد در استان برگزار گردید که در شهرستان مهدیشهر به مساحت10هکتار با حضور کوهنوردان بذر جنگلی بلوط کاشت شد. طرح‌های جنگل‌کاری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان است که در دو سال اخیر با شتاب بیشتری در حال  اجرا است.

وی اظهار داشت: طرح جنگلانه، پنجمین سال فعالیت خود را در سطح ملی و استان سمنان وشهرستان مهدیشهر، با حضورفعال هئیت کوهنوردی استان و شهرستان، گروه‌های کوهنوردی سازمان‌های مردم نهاد،دوستداران محیط زیست ومنابع طبیعی، همراهی و همکاری شورای اسلامی روستاها ،مردم ،جوامع محلی، مسئولان دولتی  می گذراند.

عبدوس از همه دوستداران منابع طبیعی که دلسوزانه و مشتاقانه از صبح زود در طرح های جنگلیاری مشارکت نموده و دلها را به طبیعت سپرده و نذر آن می کنند تشکر و قدردانی نمود و اظهار داشت طبیعت شعور دارد و مهربانی را درک می کند و قدردان مهرتان هست.

انتهای پیام / گ

طرح‌های حفاظت و احیای عرصه های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر در حال اجرا است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.