سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی و دستگیری عوامل فروش حیوانات در فضای مجازی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از شناسایی و دستگیری عوامل فروش پرندگان و بزکوهی در فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  اهواز، فرهاد قلی نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با اشاره به انتشار آگهی فروش بزکوهی یا پاژن پرندگان در فضای مجازی بیان کرد: شکوائیه در دادگستری دزفول تنظیم و با دستور قضایی و تحقیقات شناسایی و دستگیری این افراد در دستورکار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون 4 نفر از عوامل خرید و فروش پرندگان، پستانداران و سایر حیوانات در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شده اند اذعان داشت: 2 نفر نسبت به انتشار آگهی فروش پرندگان و 2 نفر دیگر نسبت به انتشار آگهی فروش بز کوهی اقدام کردند.

قلی نژاد اظهار کرد: در این سایت ها حیواناتی چون بز کوهی با قیمت 12 میلیون ریال در معرض فروش گذاشته شده بود، در صورتیکه ارزش واقعی یک راس بزکوهی 100 میلیون ریال است.

رئیس اداره حفاطت محیط زیست شهرستان دزفول با بیان اینکه هرگونه خرید، فروش و نگهداری حیوانات وحشی نیازمند اخذ مجوز لازم از سازمان محیط زیست است، از شهروندان درخواست کرد از خرید حیوانات به صورت اینترنتی خودداری کرده و شهروندی که علاقمند به نگهداری از پرنده و حیوان در باغ و منزل است به سازمان حفاظت محیط زیست مراجعه نماید.

این مقام مسئول در خصوص واریز وجه به حساب فروشندگان حیوانات از طریق اینترنتی هشدار داد و افزود: این افراد بعد از دریافت وجه ردی از خود به جای نمی گذارند و تلفن خود را خاموش می کنند.

فرهاد قلی نژاد بیان داشت: هرگونه درج آگهی خرید و فروش حیوانات وحشی اعم از پرندگان، خزندگان و پستانداران و سایر حیوانات در فضای مجازی و سایت های اینترنتی بدون اخذ مجوز ممنوع و غیرقانونی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در پایان با بیان اینکه خرید و فروش گونه های جانوری عامل خروج بیش تر گونه ها از طبیعت است، تصریح کرد: نگهداری از برخی گونه های جانوری در منزل و محیط های مصنوعی موجب مرگ و میر سریع گونه ها و انتقال بیماری های مشترک بین انسان و جانوران خواهد شد.

انتهای پیام/گ

دستگیری قاچاقچیان جانوران

برچسب ها: محیط زیست ، قاچاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.