سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار سفیر کشورمان در ایروان با وزیر خارجه ارمنستان مطرح شد؛

تقویت و گسترش تعاملات دوجانبه میان ایران و ارمنستان

در دیدار سفیر کشورمان در ایروان با وزیر خارجه ارمنستان تقویت و گسترش تعاملات دوجانبه میان دو کشور مطرح شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان با زهراب مناتساکیان، وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان ملاقات و در خصوص مسائل دوجانبه و همکاری‌های دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مذاکره کردند.

در ابتدای این دیدار سفیر کشورمان ضمن تبریک انتصاب مناتساکیان به این مقام، برای وی و دولت جدید ارمنستان آرزوی موفقیت کرد.

سجادی در ادامه آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و با اشاره به مناسبات سیاسی و دوستانه دو کشور و اراده مقام های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان برای توسعه روابط در همه زمینه ها، بر اهمیت تمرکز بر فعالیتهای اقتصادی و اجرایی نمودن تفاهم های سند کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد.

سفیر کشورمان در ایروان همچنین امضای توافقنامه تعرفه ترجیحی میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا که اخیرا در آستانه قزاقستان امضا شد را فرصت مناسبی برای ارتقای روابط اقتصادی دوجانبه و فعال نمودن منطقه آزاد مغری با منطقه آزاد ارس ارزیابی کرد.

مناتساکیان وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این دیدار ضمن اشاره به روابط دیرینه و دوستانه دو کشور که مبتنی بر درک متقابل و حس مشترک می باشد، مناسبات ایران و ارمنستان را متکی بر سه ستون علایق تاریخی، اعتماد متقابل و حضور ارامنه در ایران دانست و افزود: دو کشور بایستی از این ظرفیت ها در راستای تقویت و گسترش تعاملات دوجانبه نهایت استفاده را نمایند.

وزیر امور خارجه ارمنستان در ادامه بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه و پیگیری مجدانه مسئولین نهادهای ذیربط دو کشور جهت اجرای تفاهم های منعقده در پانزدهمین کمیسیون مشترک تاکید کرد.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.