سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور:

درآمدهای نفتی به صندوق ذخیره ارزی کمک کرد

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: با اتحاد و همبستگی و با توجه به سقوط قیمت نفت ایران، توانستیم بازار نفت را در کشورهای دیگر بازیابیم و اکنون از درآمدهای نفتی به صندوق ذخیره کمک شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسینعلی امیری شامگاه جمعه در آیین افتتاح کارخانه نخ و تولید تجهیزات پزشکی خوانسار اظهار کرد: مردم متعهد و متدین ایران اسلامی هرگاه انقلاب نیاز به حضور آن‌ها در صحنه‌های سیاسی، دفاعی و سازندگی و ... داشت حضور یافته و از آرمان‌های امام و شهدا دفاع  و از رهبر معظم انقلاب حمایت و از دولت‌ها پشتیبانی کردند.

وی با اشاره به این‌که مراجع تقلید بزرگ و فرهیخته خوانسار و مردمان متدین و خیرین همواره دغدغه توسعه این شهرستان را دارند، گفت: به درخواست و پیگیری نماینده شهرستان برای بررسی و بازدید از مشکلات به دو شهرستان سفر کردم.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: در نگاه به تاریخ اسلام، ائمه معصومین(ع) برای ما راهگشا و الگو هستند تا مشکلات زمان خود را با تأسی از ائمه حل و برطرف کنیم.

وی با اشاره به این‌که شجاعت همیشه در جنگ مهم نیست گاهی شجاعت در صلح مهم‌تر و بالاتر است، گفت: در برهه زمانی با تأسی از تاریخ اسلام  و ائمه معصومین آنچه که اتفاق می‌افتد را باید  استقبال کرد.

امیری گفت: در برجام که رهبر معظم انقلاب آن را با عنوان نرمش قهرمانانه یاد کردند به تأسی از بزرگان و پیشوایان دین بود و به خاطر یک مصلحت مهم‌تر برجام را امضا کردیم.

وی افزود: امروز گرچه با بدعهدی‌های آمریکا در خروج از این معاهده بین المللی مواجه هستیم اما  ازبرکاتش بهره‌مند هستیم، در دوران امام حسن مجتبی(ع) معاویه قصد داشت که به مردم القا کنند که اهل صلح است و امام حسن (ع) سازگار به صلح نیست و به دنبال جنگ است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: امام حسن مجتبی(ع) با معاهده صلح دقیقا ابزار را از معاویه گرفت و نفرت در طول تاریخ برای معاویه ماندگار شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر سال 97 را با سال 91 مقایسه کنید پی می‌برید که امروز جامعه جهانی همراه با کشور ایران شده است، در  سال 91 ایران‌ستیزی مطرح می‌شد زیرا استکبار جهانی یک چهره خشن  را برای ما ساخته بود.

امیری افزود: وقتی ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از این معاهده بین‌المللی خارج شد به جز رژیم کودک‌کش صهیونیست  و دو کشور مرتجع منطقه کشورهای دیگر آن را همراهی نکردند.

وی با بیان این‌که در برجام ثابت شد اهل جنگ نیستیم و اهل صلح و دوستی با کشورها هستیم، افزود:  نظر منفی کشورهای جهان نسبت به ایران تغییر دادیم، البته برجام در جای خود برکاتی به همراه داشت.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت:  قبل از برجام نفت به کشورهای دیگر صادر نمی‌شد و سایه تحریم‌های ظالمانه بر کشور سنگینی می‌کرد، مشمول فصل هفت منشور سازمان ملل بودیم، کشوری که مشمول فصل هفت باشد شورای امنیت اجازه عملیات نظامی علیه آن کشور را می‌تواند صادر کند.

وی تصریح کرد: با مقاومت مردم ایران و حمایت رهبر معظم انقلاب و با مدیریت رئیس‌جمهور و تلاش قهرمانانه تیم مذاکره کننده  با یک قطعنامه سایه قطعنامه‌های ظالمانه را از کشور برداشتیم.  

امیری گفت: با اتحاد و همبستگی با توجه به سقوط قیمت نفت ایران، اما بازار نفت را در کشورهای دیگر بازیافتیم و اکنون از درآمدهای نفتی به صندوق ذخیره کمک شد.

وی افزود: 11 میلیون نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفتند، فقر مطلق در کشور تمام شد و کشور در یک مسیر درست و عقلانی قرار گرفته است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌های دولت است و چالش‌های فرا روی توسعه کشور را باید شناسائی و با  نوآوری جدید طرح کنیم.

وی تأکید کرد: امروز با تکیه به توانمندی‌ها و دانش داخلی کشور با اتحاد و انسجام مردم  از برنامه‌های دشمنان می‌توان عبور کرد.

امیری گفت: مهم‌ترین مولفه ما قدرت نیروی انسانی، اتحاد و انسجام است، مهم‌ترین موضوع که قدرت ملی ما را رقم می‌زند قدرت و اعتماد ملی است.

وی تأکید کرد: قانون را طوری باید در ادارات برنامه‌ریزی کنید که مشکلات بروکراسی برای ارباب رجوع حل شود، کشور نیاز به همکاری آحاد مختلف مردم دارد.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم افتتاح کارخانه نخ و تولید تجهیزات پزشکی خوانسار

برچسب ها: اخبارمجلس ، قیمت نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.