سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجری طرح دانه‌های روغنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش دو برابری خرید کلزا در سال زراعی جاری/ 134 میلیارد تومان از مطالبات کلزاکاران پرداخت شد

مهاجرگفت: براساس آخرین آمار 160 هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر افزایش داشته است.

علیرضا مهاجر مجری طرح دانه های روغنی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید کلزا، اظهار کرد: براساس آخرین آمار 160 هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر افزایش داشته است.

وی از پرداخت 134 میلیارد تومان مطالبات کلزاکاران خبر داد و گفت: حدود 300 میلیارد تومان دیگر باقی مانده که پس از تأمین منابع مالی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

مهاجر از افزایش 80 تا 100 درصدی کلزا نسبت به سال زراعی گذشته خبر داد و افزود: در سال زراعی 96-97 پیش‌بینی می‌شود تولید کلزا به 300 هزارتن برسد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که سرمازدگی اخیر در کاهش تولید کلزا اثرگذار بوده است یا خیر، بیان کرد: سرمازدگی اخیر از لحاظ تناژ محصول تنها 10 درصد خسارت وارد کرد که صندوق بیمه پس از بررسی‌های اولیه، پرداخت غرامت را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه سویا  بعد از کلزا بیشترین سطح زیر کشت دانه‌های روغنی را به خود اختصاص می‌دهد، اما به سبب شرایط خشکسالی، میزان تولید آن به میزان بارندگی در فصل تابستان بستگی دارد به طوریکه اگر از 15 خرداد تا 15 تیر بارندگی‌های مناسبی داشته باشیم، سطح زیر کشت این محصول افزایش می‌یابد و هم اکنون نمی‌توان پیش‌بینی خاصی در این باره داشت.

مجری طرح دانه‌های روغنی با اشاره به تأثیر افزایش تولید کلزا در میزان واردات روغن گفت: با توجه به افزایش تولید دانه‌های روغنی 16 درصد نیاز کشور از منابع داخلی تأمین می شود با وجود این 450 میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه کشاورزان در ثبت سامانه مشکل چندانی ندارند، تصریح کرد: هم اکنون تأمین نقدینگی دولت مهم‌ترین معضل است که انتظار می‌رود این امر به موقع برطرف شود.

انتهای پیام/

صرفه جویی 450 میلیون دلاری دستاورد کاهش واردات روغن

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
با سلام با توجه به تورم بالا قیمت کلزا هنوز از طرف دولت یا به قیمت سال گذشته اعلام شده یا هنوز قیمت قطعی مشخص نشده؟لطفا پیگیری شود تا حق این عزیزان زحمت کش از بین نرود تا محتاج کشورهای بیگانه شویم.حداقل با نرخ تورم افزایش قیمت صورت پذیرد.
مهدی
۰۰:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
کاهش قیمت کالا
بنده خدا
۱۶:۱۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
حقیقتا" افزایش کاشت دانه روغنی کلزا کار بسیار ارزشمندی بوده است. جای تقدیر و تشکر را دارد.