سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۴۷ هزار بازمانده از تحصیل در سیستان وبلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۴۷ هزار نفر از مجموع ۱۰۳ هزار بازمانده از تحصیل شناسایی شده که در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ جذب کلاس درس می‌شوند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان ؛علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۴۷ هزار نفر از مجموع ۱۰۳ هزار بازمانده از تحصیل شناسایی شده این استان در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ براساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته جذب کلاس درس می‌شوند.

وی پراکندگی بیش از حد سیستان و بلوچستان، فقر اقتصادی و فرهنگی خانواده‌ها را از دلایل عمده وجود کودکان بازمانده از تحصیل در این استان ذکر کرد.

علیرضا نخعی افزود: ۸۳۶ هزار و ۱۹۶ نفر لازم التعلیم در سیستان و بلوچستان وجود دارند که از این تعداد، ۷۳۲ هزار و ۶۴۰ نفر بر اساس سامانه «سنا» سر کلاس درس حاضر و بقیه غایب هستند.

وی بیان کرد: ۲۴ هزار و ۱۰۰ کلاس در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ در سیستان و بلوچستان دایر بود که اگر بخواهیم بخشی از بازماندگان از تحصیل را اضافه کنیم به هزار و ۹۰۰ کلاس درس جدید در کنار کادر آموزشی نیاز خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در مدارس شبانه روزی ظرفیت‌های خوبی برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل وجود دارد که از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

نخعی با بیان اینکه پایه دوازدهم متوسطه از ابتدای مهرماه امسال به نظام آموزشی سیستان و بلوچستان اضافه می‌شود افزود: هزار و ۵۰۰ کلاس درس جدید برای برپایی پایه دوازدهم متوسطه در این استان نیاز است.

انتهای پیام/ع

جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.