سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریاض منصور: باید از همه قدرت موجود برای مهار اسرائیل استفاده کرد/ صهیونیست‌ها تشنه جنگ هستند

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل از سیاست‌های خرابکارانه و تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل با انتقاد از سیاست های آمریکا از شورای امنیت خواست مانع از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شود.

ریاض منصور در سخنان خود در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع نوار غزه گفت: بار دیگر به شورای امنیت آمده ایم تا از اعضای این شورا بخواهیم تدابیر مسئولانه ای را اتخاذ کنند که همسو با اهداف آن بر اساس منشور سازمان ملل، قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت برای حل اوضاع اراضی اشغالی فلسطینی به ویژه قدس شرقی است. امروز نیز تفاوتی ندارد به طوری که همچنان با بحران عدم حمایت روبرو هستیم. ما شاهد بحران حقوق بشر و بحران عدالت هستیم که تاثیرات ویرانگری بر ملت فلسطین داشته است. ما بار دیگر در شورای امنیت و یک هفته پس از جنایات چهاردهم ماه مه توسط اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه و بعد از سلسله حملات نظامی اسرائیل علیه غزه که بیست و چهار ساعت به طول انجامید، حضور یافتیم. این تنش ها تشدید شده است و باید از همه قدرت موجود برای مهار اسرائیل استفاده کرد.

وی افزود: اسرائیل تشنه جنگ است و باید تلاش کرد بحران کنونی متوقف شود و اجازه نداد حمله وحشیانه اسرائیلی دیگری علیه نوار غزه محاصره شده رخ دهد. ما از شورای امنیت می خواهیم اکنون برای توقف تنش مداخله کند و اجازه ندهد هرج و مرج و خشونت های بیشتری صورت گیرد. باید شورای امنیت از اسرائیل بخواهد در میان غیرنظامیان فلسطینی ترس و وحشت ایجاد نکند و زندگی غیرنظامیان را در معرض خطر قرار ندهد. بار دیگر از شورای امنیت می خواهیم برای حمایت از غیرنظامیان دخالت کند و با تهدیداتی که علیه صلح و امنیت بین المللی وجود دارد، تعامل داشته باشد. از شورای امنیت خواسته می شود از بی پناهان دفاع کند و قاطعانه در کنار قوانین بین المللی قرار گیرد. نباید شورای امنیت قربانی گفتمانی خبیثی شود که نزدیک است جنگی جدیدی را ایجاد و همه تلاش ها را برای رسیدن راه حل عادلانه ای برای نابودی این ظلم زشت تضعیف کند.

وی بیان داشت: ما قاطعانه با ادعای مقامات اسرائیلی مخالفت می کنیم. همچنان این رژیم حقایق را وارونه نشان می دهد. اسرائیل به صورت مستمر خود را قربانی نشان می دهد این در حالی است که اسرائیل یک رژیم اشغالگر ، متجاوز و سرکوبگر است و خود را قاضی و حاکم ملت فلسطین می داند و قوانین بین المللی و حقوق بشر را به جهنم فرستاده است. اسرائیل با این گونه اقدامات اختیارات و اعتبار شورای امنیت را خدشه دار کرده است.  امیدواریم آتش بس ادامه پیدا کند و از تلاش های مصر در این زمینه و همچنین روند آشتی ملی فلسطینی تشکر می کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات نماینده فلسطین در سازمان ملل در انتقاد از جنایات رژیم صهیونیستی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.