وی عنوان کرد: ۲۸ اسفندماه سال گذشته شورای عالی اداری دستورالعملی را در زمینه حقوق شهروندی در نظام اداری با هدف ارتقای سطح خدمت به شهروندان، سیاستهای کلی نظام اداری، قانون مدیریت خدمات کشوری و منشور حقوق شهروندی ابلاغ کرده که باید اجرایی شود.
نوروزی ابراز کرد: برخورداری ارباب رجوع از کرامت انسانی، مصمون ماندن از تبعیض، رعایت حریم خصوصی، اطلاع ارباب رجوع از فرایندها و دسترسی آسان اشخاص توان خواه بویژه معولان از جمله اهداف ایجاد میز خدمت باشد.
وی با تاکید بر اینکه در ایجاد میز خدمت باید بحث دفاع ارباب رجوع از حق خود دیده شود، بیان کرد: در اخرین روز کاری سال ۹۶ در تصویب نامه شورای عالی اداری برقراری میز خدمت در دستگاههای اجرایی بویژه آنان که اربا رجوع بیشتری دارند، ضروری اعلام شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هفتم اذرماه سال گذشته دستورالعمل میز خدمت به صورت الکترونیک و حضوری ابلاغ شده است، ادامه داد: میز خدمت حضوری حداکثر ۶ ماه و الکتروینیکی یک سال در دستگاههای اجرایی باید ایجاد شود.
نوروزی با بیان اینکه در میز خدمت الکترونیکی اداره باید در پورتال خود فرایند کاری لازم را بارگذاری کند تا بتواند خدمات خود را انجام و دنبال کند، تصریح کرد: برای تحقق این مهم خدمات دستگاه اجرایی باید کددار شود و هیچ بهانهای از مدیر در این زمینه پذیرفتنی نیست.
وی خواستار مطالعه دقیق بخشنامه استقرار میز خدمت در ادارت شد و افزود: در میز خدمت الکترونیک فرد باید در حانه و به صورت الکترونیکی مشکلات و کارهای خود را با گرفتن کد رهگیری پیگیری کند.
نوروزی با بیان اینکه طبق خواسته رئیس جمهور باید یکم تیرماه این دستورالعمل اجرایی شود، بیان کرد: هر مدیری این مهم را اجرایی نکند به هیئت تخلفات اداری معرفی میشوند.
انتهای پیام/پ