سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ستاد بحران مهاباد تشکیل جلسه داد

آمادگی و مقابله با آتش سوزی مراتع و جنگل ها موضوع نشست امروز ستاد بحران شهرستان مهاباد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،مسئول آتش نشانی مهاباد گفت: به سبب بارش‌های مناسب و رشد چشمگیر علف ها در سالجاری، احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و مزارع در فصل تابستان وجود دارد که با ایجاد ایستگاههای آتش نشانی در روستاها میتوان با آن مقابله کرد.

احمدی افزود: سالانه 350 تا 600 مورد آتش سوزی در شهرستان مهاباد اتفاق می افتد که 80 درصد این حریق ها مربوط به مراتع است.

دهیار روستای کیکته و مسئول آتش نشانی این روستا هم گفت:آموزش دهیاران و روستائیان در خصوص راه‌های مقابله با عوامل ایجاد حریق در مزارع و مراتع ضروری است.

بختیار آسیابانی افزود: در دسترس بودن ادواتی همچون سمپاش و دستگاه‌های شخم زنی در  زمین های کشاورزی و باغات می توانند سبب کاهش خسارات آتش سوزی شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد هم گفت: شهرستان مهاباد 194 هزار هکتار مرتع دارد که از میزان 700 هکتار آن جنگل است.

مجیدپاتو افزود: با آموزشهای لازم به صاحبان مراتع و روستائیان و نیز حضور به موقع در زمان وقوع آتش سوزی می توان از تخریب این منابع مهم و ارزشمند جلوگیری کرد.

بخشدار مرکزی مهاباد هم در این نشست بر لزوم حفاظت از منابع طبیعی و مراتع تأکید کرد و گفت: همگان در برابر این امر مهم مسئول هستند و وظیفه  دارند منابع طبیعی را به طور صحیح و سالم به  آیندگان تحویل دهند.

سلیمان پاکزاد اضافه کرد: همه ارگان ‌ها و ادارات وظیفه دارند تمامی تجهیزات و امکانات خود را در اختیار تیم‌ های اطفای حریق در زمان بحران قرار دهند.

انتهای پیام/ع

آتش سوزی در مراتع

برچسب ها: آتش سوزی ، مرتع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.