سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرباقری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بازار سرمایه هفته پر ابهام و تردیدی را پشت سر گذاشت

تحلیل گر بازار سرمایه گفت: بازارسهام در هفته ای که گذشت با ابهام و تردید نسبت به افق کلی اقتصاد مواجه بود.

امیرعلی امیرباقری تحلیل گر بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص وضعیت بازار سرمایه طی هفته گذشته، اظهار کرد:  بازار سرمایه در هفته ای که گذشت با ابهام و تردید نسبت به افق کلی اقتصاد مواجه بود. عمده این ابهام در حوزه اقتصادی، نرخ ارز و در حوزه سیاسی یعنی عمق برجام بود.

وی ادامه داد:فاصله نرخ ازر دولتی و آزاد و الزامات دولت در مقوله ارز تجارتی، بنگاه‌های اقتصادی این حوزه را تحت تاثیر قرار داده بود بطوریکه سرمایه گزاران را به دو طیف خوشبین و بدبین، تقسیم کرد. به همین دلیل در هفته ای که گذشت عمدتا شاهد شکل گیری روند غالب در قیمت سهام شرکت‌های این حوزه نبودیم.

تحلیل گر بازار سرمایه بیان کرد: در روز شنبه مورخ 97/3/5 در بازار بورس، تعداد ۱۸۹۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۱۰۷ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. در بازار فرابورس نیز ۲۶۷ میلیون برگه اوراق به ارزش ۳۲۲۳ میلیارد ریال، دادوستد شد. در این روز بازار با رشد چشمگیر مواجه شد. بطوری که شاخص کل و هموزن بترتیب با رشد ۳۷ و ۲۱ نقطه پایه به سطوح ۹۵۷۹۴ و ۱۷۳۷۲ واحد رسیدند. شاخص ۳۰ شرکت بزرگ با رشد یک درصدی، به رقم ۴۳۰۲ واحد رسید. آیفکس با رشد ۳۵ نقطه پایه روبرو شد و به سطح ۱۱۱۱ واحد رسید. نماد فولاد، همزمان بیشترین حجم ریالی معاملات و بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را به خود اختصاص داد.

امیرباقری تصریح کرد: یکشنبه 97/3/6 در بازار بورس و فرابورس بترتیب تعداد ۱۴۴۴ و ۳۱۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴۱۴ و ۲۰۴۱ میلیارد ریال داد و ستد شد. در این روز شاخص ۳۰ شرکت بزرگ با رشد ۳.۶ درصدی مواجه شد و به سطح ۴۴۵۷ واحد رسید. آیفکس با کاهش ۳۲ نقطه پایه به سطح ۱۱۰۷ واحد بازگشت. نماد شبندر بیشترین تاثیر منفی بر شاخص و نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

این تحلیل گر بازار سرمایه افزود: روز دوشنبه 97/3/7 در بازار بورس تعداد ۵۷۲ میلیون برگه اوراق به ارزش ۹۹۸ میلیارد ریال مورد معامله واقع شد. در بازار فرابورس نیز تعداد ۲۷۲ میلیون برگه اوراق به ارزش ۱۶۹۶ میلیارد ریال دادوستد شد. در این روز بازار و شاخص‌های عمده با روندی منفی روبرو بودند. آیفکس با کاهش ۴۰ نقطه پایه به سطح ۱۱۰۳ واحد رسید. نماد‌های خساپا بیشترین تاثیر منفی و شپنا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص نهادند. بیشترین ارزش معاملات در اختیار نماد فولاد قرار گرفت.

امیرباقری گفت: سه شنبه 97/3/8 در بازار بورس و فرابورس بترتیب تعداد ۶۳۱ و ۲۷۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۱۸۴ و ۲۵۵۷ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. در این روز تمام شاخص‌های مهم بازار روندی نزولی را پشت سر نهادند. شاخص کل و شاخص هموزن بترتیب با کاهش ۱۳ و ۳۰ نقطه پایه به ارقام ۹۵۴۰۹ و ۱۷۲۴۷ واحد بازگشتند. آیفکس نیز با کاهش ۰.۲۵ درصد روبرو شد و به رقم ۱۱۰۰ واحد رسید. نماد فارس بیشترین تاثیر منفی و نماد ومعادن بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص نهادند. بیشترین ارزش معاملات در اختیار نماد‌های وبصادر، کچاد و فولاد قرار گرفت.

وی در پایان گفت: در روز چهارشنبه 97/3/9 شاخص کل بازار بورس با رشد ۱۶۸ واحد به سطح ۹۵۵۷۸ رسید. شاخص کل هموزن با کاهش ۲.۵ واحدی روبرو شد و به سطح ۱۷۲۴۵ واحد رسید. در این بازار تعداد ۱۱۱۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۵۶۳ میلیارد ریال معامله شد. نماد‌های فولاد، کچاد و کگل بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. در بازار فرابورس آیفکس با رشد ۱۰ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۱۱۰ واحد رسید. تعداد ۳۸۸ میلیون برگه اوراق به ارزش ۱۸۳۸ میلیارد ریال در این بازار معامله شد. نماد‌های زاگرس، هرمز و ذوب بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد آیفکس داشتند. بیشترین ارزش معاملات در اختیار نماد زاگرس قرار گرفت.

انتهای پیام/

بورس در هفته ای که گذشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.