سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصالحه ۶۳ درصد پرونده‌های قابل سازش در قزوین

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان قزوین گفت: با مختومه شدن ۶۴ هزار پرونده در سال گذشته بیش از ۶۳ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش منجر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ بیژن شیبانی افزود: تعداد پرونده‌های منجر به سازش در این مدت ۱۰ درصد بیشتر شده است و در میان ۱۰ استان برتر کشور در ختم پرونده‌ها به سازش هستیم.

شیبانی اضافه کرد: بیشترین پرونده‌های صلح و سازش در الموت شرقی و غربی، اسفرورین بوده است و در شهرستان‌های آوج، بویین زهرا و قزوین هم به ترتیب شاهد مختومه شدن پرونده‌ها با سازش هستیم.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان گفت: در سال گذشته ۹۳ درصد پرونده‌های رسیدگی شده در شورا‌های حل اختلاف اعتراضی نداشت و قطعی شد.

شیبانی اضافه کرد: در این مدت تنها به نحوره رسیدگی ۷ درصد از پرونده‌ها اعتراض شد که در این میان ۱۴۸ فقره نقض و مابقی تایید شد.

وی بیان کرد: واحد مصالحه قتل عمد در استان از سال ۸۸ فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون ۱۲۲ فقره پرونده وارد شده که ۴۵ فقره منجر به سازش شده است.

شیبانی گفت: سال گذشته شش فقره پرونده قتل به سازش منجر شد و امسال در دو ماه گذشته شاهد مصالحه در اولین پرونده قتل هستیم که با گذشت اولیاء دم انسانی از مرگ نجات یافت.

رئیس شعب شورا‌های حل اختلاف استان قزوین یادآورشد: در این مدت ۱۷ پرونده عودت داده شد و ۲۵ حکم قصاص نیز اجرایی شد.

شورا‌های حل اختلاف دارای ۱۸ شعبه در استان است.

انتهای پیام/

مختومه شدن ۶۴ هزار پرونده درشورای حل اختلاف قزوین

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.