سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بودجه‌های مصوب مجلس برای محرومیت زدایی صرف مناطق نیازمند نمی‌شود

شهریاری گفت: مجلس برای محرومیت‌زدایی بودجه‌هایی را به تصویب می‌رساند اما هیچکدام از این بودجه‌ها صرف مناطق نیازمند نمی‌شود.

حسین‌علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: وقتی مردم از نظر اقتصادی و درآمد در شرایط خوبی به سر نمی‌برند، برای تامین مواد غذایی و مایحتاج اصلی خود دچار مشکل می‌شوند و در این  مناطق سوءتغذیه به عنوان یک معضل به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: بیکاری و نداشتن در‌آمد مناسب، دسترسی مردم را به مواد غذایی و پروتئین‌های مورد نیاز بدن با مشکل روبرو می‌کند و به همین دلیل ناامنی غذایی در بین این افراد ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: متاسفانه چندین سال است که در استان سیستان و بلوچستان کارخانه تولیدی و صنعتی وجود ندارد که مردم در آن مشغول به کار و فعالیت شوند و همین مسئله باعث ایجاد فقر در این منطقه  شده است.

شهریاری افزود: به دلیل بدی آب و هوای منطقه سیستان و بلوچستان کشاورزی رونقی ندارد اما این مسئله هیچ ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد.

وی ادامه داد: مجلس در راستای محرومیت‌زدایی بودجه‌هایی را به تصویب رساند و منابع خوبی بر روی کاغذ آورده است که متاسفانه در زمان اجرا، هیچکدام از این بودجه‌ها صرف مناطق نیازمند نمی‌شود.

 رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: متاسفانه دولت‌ها نتوانسته‌اند اقدامات موثر و شایسته‌ای برای استان محروم سیستان و بلوچستان انجام دهند.

انتهای پیام/

مشکلات سلامت ناشی از فقر در سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.