سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش احتمال سرقت موتورسیکلت با اقدامات پیشگیرانه

رییس پلیس پیشگیری استان هرمزگان گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه مهم‌ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت موتورسیکلت است.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،سرهنگ حسین الهی رییس پلیس پیشگیری استان هرمزگان انجام اقدامات پیشگیرانه را مهم‌ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت موتورسیکلت دانست.

وی با هدف پیشگیری و کاهش سرقت موتورسیکلت توصیه‌های آموزشی لازم را به شهروندان ارایه نمود.

رییس پلیس پیشگیری استان هرمزگان در خصوص راه‌های پیشگیری از سرقت موتورسیکلت گفت: از میان جرایم علیه اموال، سرقت موتورسیکلت از جمله سرقت‌های رایج در سطح کشور و دارای اهمیت ویژه‌ای است.

سرهنگ حسین الهی افزود:آمار‌ها حاکی از آن است که سرقت این وسیله نقلیه به دلیل سهولت در سرقت در مقایسه با دیگر سرقت‌ها بیشتر رخ می‌دهد.

وی افزود:سارقان غیرحرفه‌ای، با استفاده از فرصت به‌دست آمده وسایل نقلیه‌ای را که بدون لوازم و تجهیزات ایمنی مناسب بوده و درمکان خلوت پارک باشدیا سوئیچ برروی آن‌هاباقی مانده باشد، به سرقت می‌برند.

رییس پلیس پیشگیری هرمزگان گفت: این‌گونه وسایل نقلیه معمولاً به منظور اوراق شدن و استفاده از قطعات و لوازم آن‌ها و یا برای انجام اعمال مجرمانه، مورد سرقت قرار می‌گیرند.

وی افزود: پلیس درصد بالایی از این موتورسیکلت ها‌ی مسروقه را کشف می‌شود.


سرهنگ الهی افزود: اما سارقان حرفه‌ای خودرو و موتورسیکلت، افرادی هستند که از مهارت و سرعت عمل بالایی برای راه‌اندازی و روشن کردن وسایل نقلیه از قبیل قطع سیستم هشداردهنده، بازکردن درب خودرو و قفل و زنجیر برخوردار بوده و پس از مبادرت به سرقت با انجام جعل اسناد و مدارک اقدام به فروش خودرو می‌کنند.

وی گفت: بالا بودن امنیت این وسایل نقلیه و یا نصب لوازم ایمنی و بازدارنده بر روی آنها، تاحد زیادی باعث می‌شود تا از سرقت این نوع وسایل نقلیه چشم‌پوشی کنند، زیرا حتی حرفه‌ای‌ترین سارقان خودرو و موتورسیکلت به دنبال سرقت‌های کم دردسر هستند.

رییس پلیس پیشگیری هرمزگان در خصوص سرقت لوازم خودرو، نیز از آن به عنوان پرشمارترین جرم نام برد و گفت: وقوع این نوع سرقت‌ها با خرید اموال مسروقه لوازم داخلی خودرو کاملاًدر ارتباط است.

رییس پلیس پیشگیری هرمزگان گفت: متاسفانه خرید اموال مسروقه سبب ادامه فعالیت مجرمانه سارقان لوازم خودرو می‌شود.
سرهنگ الهی افزود: گرمی بازار مال خر‌ها از وجود خریداران لوازم دست دومی است که نمی‌دانند مالی که می‌خرند، دزدی است و در برخی مواقع نیز وجود و ارائه تجهیزات لوکس و گران‌قیمت خودرو‌ها در این بازار با قیمت کم موجب می‌شود برخی خریداران، چشمانشان را بر روی حقیقت ببندند.

وی آشنایی شهروندان با فرصت‌های مختلفی که سارقان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برای انجام عمل مجرمانه خود مترصد به‌دست آوردن آن‌ها هستند را دارای نقش مهم و اساسی درکاهش این جرم عنوان کرد.


رییس پلیس پیشگیری هرمزگان به مالکان خودرو و موتورسیکلت توصیه کرد از پارک خودرو و موتورسیکلت خود در محیط‌های خلوت و تاریک و یا در یک نقطه بهمدت طولانی که زمینه را برای ارتکاب عمل مجرمانه فراهم می‌کند خودداری کنند.


سرهنگ الهی افزود: مالکان خودرو از گذاشتن اشیاء لوکس، قیمتی و اسناد و مدارک در داخل خودرو خودداری کنند.


وی گفت: هرگز سوئیچ وسیله نقلیه خودرا به عناوین مختلف مانند امتحان کردن، تشخیص نقص فنی، ساخت سوئیچ یدکی و نظایر آن به افراد ناشناس واگذار نکنید و وسیله نقلیه خود را در حضور افرادناشناس به بهانه خرید رها نکنید.

 

انتهای پیام/ر


مراقب وسایل نقلیه خود باشیم

برچسب ها: نیرو انتظامی ، سرقت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.