سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریشه کنی آفت ملخ مراکشی در ارس

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس از اجرای عملیات مبارزه با آفت ملخ مراکشی در باغات و مزارع این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نصرتی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: این عملیات با همکاری سازمان منطقه آزاد ارس و مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در سطح ۱۰۰۰ هکتار اجرا شد.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و وضعیت بارندگی در دو ماهه نخست امسال و زمستان ملایم در سال گذشته، شرایط مناسب برای تکثیر و طغیان ملخ مراکشی در حاشیه باغات و مزارع فراهم شده بود که در راستای جلوگیری از طغیان این آفت، مکان‌های مستعد شناسایی و توسط اکیپ‌های سمپاشی، کانون کوبی شد.

نصرتی با بیان اینکه این آفت در طول رشد خود از تمامی سطوح سبز زراعی، باغات، مراتع و جنگل‌ها تغذیه می‌کند، خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی نسبتاً گرم در منطقه، در صورت عدم مبارزه کامل، این آفت می‌توانست خسارت زیادی را به تولیدات کشاورزی منطقه وارد کند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های دقیق و اقدام به موقع مدیریت امور کشاورزی این آفت به طور کامل از بین رفته و شرایط لازم برای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی در منطقه فراهم شده است.

مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی هم از دامداران، کشاورزان و اهالی روستا‌های همجوار با مناطق آلوده به ملخ مراکشی خواست تا ۱۰ روز پس از سمپاشی از ورود به این مناطق خودداری کنند. 

 

انتهای پیام/ش

اجرای عملیات مبارزه با آفت ملخ مراکشی در باغات و مزارع ارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.