سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

اعزام دانش آموزان سیستان وبلوچستان به مناطق عملیاتی

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و ۲۰۰ نفر دانش آموز پسر و دختر این استا به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل  آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان؛ محمدرضا طاهری نسب رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: پنج هزار و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان پسر و دختر این استان در سال تحصیلی ۹۶ -۹۷ به مناطق عملیاتی بازمانده از دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

محمدرضا طاهری نسب هدف از اعزام دانش آموزان به اردو‌های راهیان نور را آشنایی نسل جوان با فضای حماسی و روحانی جبهه ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تجدید میثاق با شهدا و ایثارگران، مقابله با جنگ نرم، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه برگزاری اردو‌های راهیان نور دگرگونی در فکر و اندیشه دانش آموزان ایجاد می‌کند بنابراین باید زمینه حضور این قشر از جامعه را در این مناطق بیش از پیش فراهم کرد.

وی از داوری مرحله استانی جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزی خبر داد و افزود: داوری بر روی ۶ هزار و ۹۳۰ اثر از دانش آموزان سیستان و بلوچستان در مرحله استانی از هفته گذشته آغاز شده است.

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: دانش آموزان هر سه مقطع تحصیلی استان از اواسط سال تحصیلی ۹۶-۹۷ در بیش از ۵۰ رشته فرهنگی و هنری نظیر شعر و داستان، مقاله نویسی، هنر‌های دستی و تجسمی، سرود، نقاشی، خوشنویسی، تئاتر و در موضوعات آزاد اقدام به ارسال آثار کردند.

وی ادامه داد: در مرحله شهرستانی این دوره از رقابت‌های فرهنگی و هنری افزون بر ۲۰۰ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که بعد از داوری ۶ هزار و ۹۳۰ اثر برگزیده شد.

وی افزود: برترین‌های این جشنواره به مرحله کشوری راه می‌یابند.

انتهای پیام/ع

اعزام دانش آموزان به منطقه عملیاتی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.