سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیاستمدار آلمانی نگرانی روسیه از رفتارهای آمریکا را تائید کرد

معاون رئیس پارلمان مرکزی آلمان در دیدار با رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدرال روسیه بر نگرانی‌های مسکو در قبال رفتارهای آمریکا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولفگانگ کوبیکی، معاون رئیس بوندستاگ، پارلمان مرکزی آلمان، در نشستی با  کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدرال روسیه نگرانی‌های مسکو را در قبال رفتارهای سران آمریکایی مورد تائید قرار داد و بر نقش هدایت‌گری آلمان در اروپا  از جمله برای عادی سازی روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا تاکید کرد.

ولفگانگ کوبیکی در این نشست اعلام کرد: من کاملا نگرانی‌های شما را در خصوص غیرقابل پیش بینی بودن سیاست آمریکا درک می‌کنم. این امر باعث می‌شود که آلمان اقداماتی را در جهت هدایت و پیشبرد مسائل مربوط به امور اتحادیه اروپا از جمله با در نظر گرفتن روسیه در پیش بگیرد.

این سیاستمدار آلمانی در این گفتگو به بحث درباره تصمیمات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از جمله خروج یک جانبه این کشور از توافق هسته‌ای ایران علیرغم خواست سران کشور‌های اروپایی برای حفظ این توافق و نیز دور جدید تحریم‌های ضد روسی واشنگتن پرداخت و تاکید کرد این اقدامات چالش‌های بیشتری را پیش روی روابط میان آمریکا و اتحادیه اروپا قرار داده است.

معاون رئیس پارلمان مرکزی آلمان همچنین در گفتگو با  کنستانتین کاساچف به تعرفه‌های ۲۵ درصدی و ۱۰ درصدی جدید واشنگتن بر واردات فولاد و آلومینیوم اشاره کرد و تاکید کرد این اقدام آمریکا نارضایتی و خشم سران کشور‌های اروپایی را به همراه داشته است.

آمریکا در اواخر ماه مارس تعرفه‌های جدید را بر برخی فلزات وضع کرد. بنا به اعلام رئیس جمهور آمریکا این تعرفه‌ها قرار است برای مدت طولانی اعمال شوند. اتحادیه اروپا و شماری از کشور‌های دیگر به طور موقت از اعمال تعرفه‌های آمریکا  مستثنا شدند که این امر تا روز جمعه به پایان می‌رسد.

در اواخر فوریه سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: اقدامات آمریکا منجر به بی اعتمادی میان آمریکا و روسیه خواهد شد و واشنگتن را بیش از پیش به عنوان یک شریک غیرقابل اعتماد نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.