سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توفان و رعد و برق ۲۹ نفر را در هند به کام مرگ کشاند

مقامات هند از کشته شدن ۲۹ نفر و خسارت دیدن ده‌ها خانه در پی وقوع توفان و رعد و برق خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، مقامات مدیریت بحران هند اعلام کردند توفان و رعد و برق در ایالت «بیهار» در شرق این کشور جان ۲۹ نفر را گرفت. به گفته این مقامات، ۲۶ نفر بر اثر اصابت صاعقه و ۶ نفر به دلیل ریزش دیوار‌ها و خانه‌ها کشته شدند.

بر اساس ارزیابی‌های اولیه، ۲۵۰ خانه در ده منطقه در بیهار در پی وزش باد‌های شدید و درختانی که ریشه کن شده اند، آسیب دیدند. مصدومین این حادثه طبیعی تحت درمان هستند.

اغلب قربانیان این حادثه یا بی خانمان بوده اند یا کشاورز. بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، باد‌های شدید مزارع و اموال مردم را ویران کرده اند. این توفان در آستانه آغاز فصل موسمی در هند رخ داده است. این منطقه اوایل ماه جاری نیز دچار توفان شد که در پی آن ۲۲ نفر جانشان را از دست دادند.

مقامات هند روز دوشنبه از احتمال وقوع رعد و برق در ۳۸ منطقه خبر دادند و از مردم خواستند در مناطق امنی پناه بگیرند. در توفان‌های شدیدی که در آوریل ۲۰۱۵ رخ داد نیز ۵۶ نفر جانشان را از دست دادند. وزش باد‌های شدید از ۲۰ آوریل تا ۳۰ ژوئن و پیش از آغاز فصل موسمی عادی است.

دولت ایالتی بیهار دستور داده ۶۲۰۰ دلار به بازماندگان قربانیان غرامت پرداخت شود. همچنین مبلغی کمی نیز به کشاورزانی که محصولاتشان از بین رفته داده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث طبیعی ، هند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.