سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح ماد در مدارس همدان

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان از اجرای طرح ماد در 30 مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛امیر کوکائیان، معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان به اجرای طرح ماد توسط بهزیستی در 30 مدارس استان اشاره کرد و افزود: تاکنون طرح ماد برای یک‌هزار و 450 نفر از دانش آموزان پایه هشتم اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح ماد در 50 درصد از مدارس دخترانه و 50 درصد از مدارس پسرانه انجام می شود،خاطر نشان کرد:این طرح  با همکاری آموزش و پرورش و بهزیستی استان در دو شهرستان به عنوان پایلوت طرح در حال اجراست تا میزان توانمندی دانش‌آموزان در کار گروهی مورد سنجش قرار گیرد.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان ادامه داد: در اجرای طرح ماد یک کارشناس و 6 تسهیل گر استانی درگیر انجام طرح در مدارس همدان و کبودراهنگ هستند که تاکنون این طرح برای یک هزار و 450 نفر از دانش آموزان اجرا شده است.

کوکائیان خاطرنشان کرد: در این طرح از خود دانش‌آموزان خواسته می‌شود مشکلات خودشان را در حوزه آسیب‌های اجتماعی مورد ردیابی و شناسایی  قرار دهند تا با مشارکت یکدیگر برای حل مشکل خود چاره‌اندیشی کنند.

وی با تأکید به نبود کمپ ترک اعتیاد ویژه دانش‌آموزان در همدان اظهار کرد: بهزیستی فقط معتادانی با رنج سنی 18 تا 60 سال را در کمپ‌های خود پذیرش می‌کند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان به وظایف بهزیستی در راستای ساماندهی دانش‌آموزان معتاد اشاره کرد و افزود: این دانش‌آموزان پس از شناسایی در سیستم آموزش و پرورش باید در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی سم‌ زدایی شوند و پس از غربالگری در این مکان، به آغوش خانواده بازگردند.

انتهای پیام/ب

طرح ماد در30 مدارس استان اجرا می شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.