وی ادامه داد: کمیسیون ماده ۹ مسئولیت نظارت بر آموزش عالی را بر عهده دارد و بر همین اساس و طی بازخوردهایی که از بخش نظارتی دریافت شد در سالهای گذشته ظرفیت ۳۰ مرکز آموزش عالی به صفر رسید و تعدادی از مراکز هم منحل شدند.
معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: البته علاوه بر انحلال مراکز با کیفیت پایین در مواردی سطح مراکز غیردولتی ارتقا پیدا کردند و وارد سطحبندی دانشگاهی شدند در واقع برنامه داریم به توسعه این مراکز بپردازیم، اما در مواردی که کیفیت رعایت نشود برخوردهای جدی خواهیم داشت.
شریعتی نیاسر درباره تجمیع آموزشکدههای فنی و حرفهای و تبدیل آن به دانشگاه اظهار کرد: اکنون آموزشکدهها در قالب دانشگاه فنی و حرفهای عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند.
وی ادامه داد: با توجه به ثمرات قابل قبول این دانشگاه و شرایط خوبی که دانشآموختگان آن از نظر اشتغال دارند اقدام تجمیع آموزشکدهها را مثبت میدانیم.
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: به طور کلی هر گامی که در جهت تجمیع قوا گام بردارد ثمرات خوبی را خواهد داشت و یکی از بندهای آمایش عالی ایجاد نظام یکپارچه آموزش مهارتی است البته باید کار کارشناسی برای این موضوع انجام شود.
شریعتی نیاسر بیان کرد: باید نیروها را همراستا با یکدیگر جهت دهی کنیم چرا که خرد جمعی برای اجرای امور نتیجه بهتری خواهد داشت بر همین اساس تجمیع آموزشکدههای فنی و حرفهای علیرغم برخی انتقادات از سوی آموزش و پرورش در آموزش عالی عملکرد قابل قبولی داشته است و از مصادیق این دانشگاه میتوان به فعالیت دانشکده شریعتی در حوزه ارتقای سطح آموزش مهارتی برای دختران اشاره کرد.
انتهای پیام/