سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشی وزارت علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایجاد نظام یکپارچه آموزش مهارتی نتایج مثبتی خواهد داشت/ ظرفیت ۳۰ مرکز آموزش عالی خصوصی را به صفر رساندیم

شریعتی نیاسر با تأکید بر تقویت بخش غیردولتی در نظام آموزش عالی بر تشدید نظارت‌ها و کاهش ظرفیت برخی مراکز بدون کیفیت اشاره کرد.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نظارت بر مراکز خصوصی آموزش عالی اظهار کرد: از سه سال پیش نظارت بر فعالیت‌ها و به‌ویژه عملکرد مراکز غیردولتی فعال شده است تا دانشگاه‌های در این حوزه را به طور ویژه مورد بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده ۹ مسئولیت نظارت بر آموزش عالی را بر عهده دارد و بر همین اساس و طی بازخورد‌هایی که از بخش نظارتی دریافت شد در سال‌های گذشته ظرفیت ۳۰ مرکز آموزش عالی به صفر رسید و تعدادی از مراکز هم منحل شدند.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: البته علاوه بر انحلال مراکز با کیفیت پایین در مواردی سطح مراکز غیردولتی ارتقا پیدا کردند و وارد سطح‌بندی دانشگاهی شدند در واقع برنامه داریم به توسعه این مراکز بپردازیم، اما در مواردی که کیفیت رعایت نشود برخورد‌های جدی خواهیم داشت.

 تلاش برای ایجاد نظام یکپارچه آموزش مهارتی

شریعتی نیاسر درباره تجمیع آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و تبدیل آن به دانشگاه اظهار کرد: اکنون آموزشکده‌ها در قالب دانشگاه فنی و حرفه‌ای عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند.

وی ادامه داد: با توجه به ثمرات قابل قبول این دانشگاه و شرایط خوبی که دانش‌آموختگان آن از نظر اشتغال دارند اقدام تجمیع آموزشکده‌ها را مثبت می‌دانیم.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: به طور کلی هر گامی که در جهت تجمیع قوا گام بردارد ثمرات خوبی را خواهد داشت و یکی از بند‌های آمایش عالی ایجاد نظام یکپارچه آموزش مهارتی است البته باید کار کارشناسی برای این موضوع انجام شود.

شریعتی نیاسر بیان کرد: باید نیرو‌ها را هم‌راستا با یکدیگر جهت دهی کنیم چرا که خرد جمعی برای اجرای امور نتیجه بهتری خواهد داشت بر همین اساس تجمیع آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای علی‌رغم برخی انتقادات از سوی آموزش و پرورش در آموزش عالی عملکرد قابل قبولی داشته است و از مصادیق این دانشگاه می‌توان به فعالیت دانشکده شریعتی در حوزه ارتقای سطح آموزش مهارتی برای دختران اشاره کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.