سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حراج بزرگترین مروارید کشف‌شده جهان+ عکس

بزرگترین مروارید آب شیرین شناخته‌شده جهان هفته آینده در هلند به حراج گذاشته خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، بزرگترین مروارید آب شیرین جهان که تاکنون کشف شده قرار است هفته آینده در هلند به مزایده عمومی گذاشته شود. این مروارید که به دلیل شکل خاص آن به نام «شیر خفته» شناخته می‌شود، یک شئ بسیار کمیاب است که نزدیک به 120 گرم وزن و 6.8 سانتی‌متر طول دارد.

افزون بر شباهت این مروارید به شیر و اندازه بزرگ آن، قدمت این مروارید نیز بر شهرت آن افزوده است. این مروارید نزدیک به 300 سال قدمت دارد که در طی این سال‌ها، میان افراد مختلفی از جمله تجار عصر استعمار، جواهرسازان ثروتمند و خاندان سلطنتی اروپایی مانند کاترین دوم روسیه دست به دست شده است.

شیر خفته در تاریخ 31 مِه در لاهه به حراج گذاشته می‌شود. تخمین زده می‌شود این مروارید ارزشی معادل 632 هزار دلار داشته باشد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این مروارید در بین سال‌های 1700 تا 1760 در چین ایجاد شد. پس از کشف آن، تاجران هلندی این مروارید را به جاکارتای امروزی بردند و سپس به اروپا ارسال کردند. گفته می‌شود این اقدام بر خلاف قوانین امپراطور وقت چین انجام شد که صادرات مرواریدهای بزرگ را ممنوع اعلام کرده بود.

این مروارید برای نخستین بار در سال 1778 در آمستردام و پس از مرگ صاحب آن به حراج گذاشته شد. در این مزایده، کاترین دوم (ملکه روسیه) آن  را خریداری کرد. این شئ پس از آن به سن پترزبورگ منتقل شد.

شیر خفته بار دیگر در اواسط سده 1800 میلادی از جانب یک جواهرساز که برای ویکتور امانوئل دوم، پادشاه ایتالیا در سال‌های 1861 تا 1878، کار می‌کرد خریداری شد.

یک کارشناس در این‌باره گفت: «مسئله‌ جالب درباره این مروارید این است که این شئ از قرن 18 میلادی مسافتی طولانی را طی کرده است. ممکن است این مروارید تا 200 سال آینده نیز به حراج گذاشته نشود. این آخرین فرصت برای دیدن این شگفتی طبیعی است.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
خیلی زشته مفتم میدادن من نمیخاستمش
جواد
۱۸:۵۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
الآنه که ردپای یه سعودی در خریدش پیدا بشود.
پ
۱۸:۳۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
شبیه دل و روده گوسفند
اکبر
۱۸:۳۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
شبیه همه چیز هست جز شیر خفته