سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود 12 انجمن های پیشگیری اولیه از اعتیاد در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: 12 انجمن های پیشگیری اولیه از اعتیاد در اردبیل وجود دارد.

بهزاد ستاری ،مدیرکل بهزیستی استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: به همت ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های عضو نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد براساس سال اجرا، گستره شهرستانی،‌ دستگاه اجراکننده با تاکید بر شاخص رویکردهای اجتماعی تدوین شده است.

وی  تعداد انجمن های پیشگیری اولیه از اعتیاد را 12 انجمن برشمرد و گفت: فعالیت‌های انجمن از طریق حوزه‌های کاری شامل محیط‌های کاری،‌ آموزشی و محلات بوده که با عضویت 260 تیم اجتماع محور و همکاری 290 هزار نفر خدمات مختلفی به افراد ارائه می‌دهد.

ستاری با اشاره به درمان معتادان در سطح استان بیان کرد: هفت هزار و 223 نفر از افراد مبتلا شده از طریق مراجع درمانی بهبودی خود را به دست آورده‌اند که آموزش والدین دانش‌آموزان و صیانت و پیشگیری از برگشت مجدد از دیگر محورهای مهم در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در مورد وضعیت طلاق و ازدواج در سطح استان از کاهش رشد نرخ طلاق در برخی از شهرستان‌ها خبر داد و افزود: هم اکنون تعداد پنج مرکز کنترل و کاهش طلاق در استان به صورت دولتی وجود دارد که دو هزار و688 نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

وی برخی از علت‌های طلاق در سطح استان را اعتیاد، عدم مسئولیت پذیری، دخالت اطرافیان، بیکاری، پایین بوده آستانه تحمل و ضعف در مهارت‌های سازگارانه دانست و تصریح کرد: جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی، پایگاه‌های سلامت، انجمن ازدواج و خانواده، مراکز مشاوره‌های عمومی و تخصصی و موسسات خیریه از جمله مراکزی هستند که از این طریق در رابطه با ازدواج و طلاق خدمات کاملا تخصصی ارائه می‌شود.

ستاری آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: 408 نفر از مربیان از آموزش‌های تخصصی از قبیل پیش از ازدواج، ویژه همسران، کودک و نوجوان، مهارت‌های زندگی، ویژه طلاق و ویژه حین عقد بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/ع

مرکز کنترل و کاهش طلاق در استان اردبیل

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.