سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهری‌ها بالاترین سرانه مصرف برق را درکشور دارند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: مصرف سرانه برق خانگی در این استان سالانه ۱۱ هزار و ۶۴۰ کیلووات است که این آمار بالاترین میزان مصرف برق در کشور را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، امرالله پاراد روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت برق استان بوشهر افزود: این استان با وجود اینکه ۱.۲ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده سهم آن از پیک بار مصرف برق کشور بیش از سه برابر و به میزان ۳.۵ درصد و سرانه مصرف خانگی آن در سال نیز ۱۱ هزار و ۶۴۰ کیلووات است.

وی یادآورشد: سال گذشته در اوج گرما پیک توزیع مصرف برق در استان بوشهر یکهزار و ۶۰۸ مگاوات و پیک کل مصرف برق استان بوشهر نیز در مرداد ماه به میزان یکهزار و ۹۳۰ مگاوات ثبت شد.

پاراد با اشاره به وجود ۴۴۷ مشترک برق خانگی در استان بوشهر اظهار کرد: ۸۰ درصد برق مصرفی استان بوشهر در بخش سرمایشی و بویژه کولر‌های گازی است که پیش بینی می‌شود پیک مصرف برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته باشد.

وی تاکید کرد: چنانچه دمای کولر‌ها بین ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتیگراد تنظیم شود می‌توان براحتی میزان پیک مصرف برق در استان بوشهر را که اوج آن در سال گذشته به میزان یکهزار و ۶۰۸ ثبت شد را به میزان ۲۰ درصد کاهش داد.

پاراد با اشاره به کاهش خاموشی‌ها در استان اظهار کرد: بر اساس برنامه چشم‌انداز ۱۴۰۴ خاموشی‌ها در شبکه برق رسانی استان بوشهر به ازای هر مشترک در سال به ۸۰ دقیقه کاهش می‌یابد و تلفات برق به ۸ درصد و میزان مراجعه‌های مشترکان نیز باید به صفر برسد.

وی ادامه داد: آلودگی ناشی از ریزگرد‌ها و مه نمکی مناطق ساحلی مانند استان بوشهر استهلاک تجهیزات و شبکه را بسیار بالا برده که این امر می‌طلبد اعتبار نوسازی شبکه و تجهیزات برق استان بوشهر افزایش یابد.

انتهای پیام/م

آمارها بالاترین میزان مصرف برق در کشور را در بوشهر نشان می دهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.