سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز بهترین زمان‌ برای تعیین قبله

کارشناس نجوم دفتر آیت الله سیستانی و مدیر خانه نجوم قم و خانه نجوم زرند با بیان اینکه ۷ خرداد و ۲۵ تیر بهترین زمان‌های تعیین قبله است، گفت: امروز در ساعت ۱۳ و ۴۷ دقیقه و ۵۶ ثانیه بهترین زمان تعیین قبله در استان کرمان است.

حجت الاسلام رحمانی کارشناس نجوم دفتر آیت الله سیستانی در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان با بیان اینکه امروز و همچنین  ۲۵ تیر ماه بهترین زمان‌ها برای تعیین قبله است، گفت: با توجه به اینکه محور زمین ۲۳ و نیم درجه انحراف دارد و براساس این انحرافِ ۲۳ و نیم درجه‌ای زیر خط استوا و بالای خط استوا در برخی از نقاط سال، خورشید عمود بر زمین می‌تابد.

وی افزود: شهر مکه مکرمه در عرض جغرافیایی حدود ۲۱ و نیم درجه است؛ لذا، هنگامی که خورشید به سمت انقلاب تابستانی می‌رود یعنی در ۷ خرداد و همچنین هنگام برگشت انقلاب تابستانی در ۲۵ تیر خورشید هنگام اذان ظهر به افق شهر مکه عمود بر کعبه می‌تابد و کعبه هیچ گونه سایه‌ای ندارد و در این زمان در هر نقطه‌ای از زمین که به سمت خورشید بایستیم قبله به سمت خورشید است.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه این زمان امروز به افق شهر کرمان و ایران ساعت ۱۳ و ۴۷ دقیقه و ۵۶ ثانیه است، بیان داشت: در این ساعت اگر یک شاخص عمود بر زمین قرار دهیم، سایه شاخص به سمت خورشید بر زمین است و این بهترین زمان برای تعیین قبله است.

انتهای پیام /ح

بهترین زمان تعیین قبله امروز است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.