سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رابطه ترامپ با دولت چین زیر ذره‌بین کارشناسان

تعدادی از قانونگذاران دموکرات از دفتر اخلاق دولت آمریکا درخواست کردند درباره رابطه دونالد ترامپ با دولت چین تحقیق کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، در پی تلاش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای نجات شرکت چینی «زد تی ای» از ورشکستگی، بیش از 60 قانونگذار دموکرات از دفتر اخلاق دولت فدرال آمریکا درخواست کردند که تحقیقاتی درباره ارتباط «دونالد ترامپ» با دولت چین انجام دهد.

دیوید سیسیلین، نماینده دموکرات رودآیلند در مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای در توییتر به «دیوید آپول»، رئیس دفتر اخلاق دولت آمریکا از وی درخواست کرد به دلیل تلاش ترامپ برای بازگرداندن شرکت چینی «زد تی ای» به بازار آمریکا تنها چند روز پس از آنکه دولت چین یک وام 500 میلیون دلاری به یکی از پروژه های رئیس جمهور آمریکا داده است، تحقیق شود.

قانونگذاران دموکرات در این نامه نوشتند که ارتباط تجاری سازمان ترامپ با چین ممکن است یکی از قوانین آمریکا را که در آن مقامات دولتی از دریافت هدایا و پول از سوی نهادها و افراد خارجی بدون موافقت کنگره منع می‌شوند، نقض کرده باشد.

در این نامه آمده است: «وام دولت چین سودی آشکار برای پرزیدنت ترامپ به همراه دارد. با وجود توصیه کارشناسان حقوقی درباره اینکه وی باید پیش از سوگند ریاست جمهوری از کسب و کار تجاری خود خارج شود، او (ترامپ) چنین کاری را نکرد. به جای آن فرزندان خود را مسئول انجام این امور کرد.

قانونگذاران دموکرات در ادامه این نامه نوشته اند: ما معتقدیم که این اتفاقات نشاندهنده نقض بالقوه قانون اساسی و اصول اخلاقی آمریکاست. فاصله زمانی اندک بین زمانی که دولت چین این وام را پرداخته و پرزیدنت ترامپ دستور بازگشت شرکت «زد تی ای» به فعالیت های سابق را داده است، نشان می دهد که باید این مسئله بررسی شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که وام 500 میلیون دلاری دریافتی از دولت چین قرار است صرف بودجه لازم برای ساخت پروژه پارک اندونزیایی با برند ترامپ شود. تنها سه روز پس از پرداخت این وام از سوی دولت چین، دونالد ترامپ اعلام کرد که شرکت چینی «زد تی ای» را از ورشکستگی نجات داده است.

این شرکت چینی که چهارمین شرکت بزرگ سازنده تلفن همراه و تولیدکننده تجهیزات مخابراتی است، پیشتر اعلام کرده بود پس از آنکه دولت آمریکا شرکت‌های این کشور را از فروش تجهیزات به «زد تی ای» منع کرد، فعالیت های این شرکت متوقف شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.