سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف سلاح و مواد منفجره متعلق به تروریست‌ها در بغداد و دیاله عراق

نیرو‌های عراقی به دنبال بازداشت چند تروریست و کشف مقر آن‌ها، شماری سلاح و مواد منفجره در استان‌های بغداد و دیاله ضبط کردند.

به گزارش حوزه  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، سرهنگ نبراس علی، سخنگوی پلیس بغداد، پایتخت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های پلیس توانستند دو عنصر تروریستی را در شمال بغداد دستگیر کنند و همچنین نارنجک، چندین بمب با قابلیت انفجار شدید و خمپاره دست ساز و مقادیری ماده منفجره c۴ متعلق به تروریست‌ها را کشف و ضبط کردند.

در این بیانیه آمده است نیرو‌های پلیس ضمن گشت زنی در یکی از محله‌های مسکونی منطقه البور در شمال بغداد توانستند این عناصر را دستگیر کنند.

همچنین یحیی رسول، سخنگوی مرکز اطلاعات امنیتی عراق در بیانیه‌ای از کشف دو مقر تروریست‌های داعش در استان دیاله خبر داد.

نیرو‌های امنیتی عراق در این دو مقر که در واقع دو انبار بودند، سلاح و مواد منفجره از جمله مقادیر زیادی نیترات آلمینیوم، ۸ کپسول گاز که به بمب تبدیل شده، ۴ پوکه موشک و مولد برق کشف کردند.

نیرو‌های عراقی طی عملیات‌ها و گشت زنی‌های امنیتی در مناطق مختلف این کشور همواره شماری از عناصر باقی مانده از گروه تروریستی داعش را دستگیر و سلاح و مواد منفجره آنان را ضبط می‌کنند.

از سوی دیگر، قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق از تخصیص بودجه ۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون دیناری برای تولید پروتز‌های درمانی به منظور مداوای مجروحان  جنگی خبر داد.

وی اعلام کرد این اقدام با سرعت اجرایی خواهد شد تا از رنج و درد نیرو‌های که سلامت خود را برای دفاع از وطن و مقدسات فدا کرده اند کاسته شود.

انتهای پیام/

کشف سلاح و مواد منفجره در مقرهای تروریست‌ها در بغداد و دیاله 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.