سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهدا جانشان را به خدا فروختند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت:شهید نیز خود را مالک جان خود نمی‌داند و این فروختن جان به خدا است و کسی که جانش را به خدا فروخت دیگر مالک جانش نیست.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید ابوالحسن مهدوی شامگاه یکشنبه در سالگرد شهدای مدافع حرم مهدی اسحاقیان و جواد محمدی اظهار کرد: قرآن کریم در مورد شهدا مطرح می‌کند که زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند، زنده‌بودن روح شاید شامل برخی دیگر نیز باشد اما مقام «عندالله» مقام ویژه‌ای است که راهش «عبدالله» شدن است.

وی افزود: درجه آخر عبداللهی این است که عبد خود را مالک وجود خود نمی‌داند به طور مثال وقتی انفاق می‌کند خود را مالک مال انفاق شده نمی‌داند بلکه می‌گوید خدا مالی را داده است و آن را انفاق کرده است؛ شهید یک قدم از این جلوتر است و نه تنها مال بلکه خود را مالک جانش نیز نمی‌داند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کم هستند کسانی که همچون حضرت خدیجه(س) مال خود را در راه خدا انفاق کنند، شهید نیز خود را مالک جان خود نمی‌داند و این فروختن جان به خدا است و کسی که جانش را به خدا فروخت دیگر مالک جانش نیست.

وی با بیان این نکته که شهید به آیه 207 سوره بقره تأسی می‌کند، عنوان کرد: اگر از شهدا و خانواده شهدا تجلیل می‌کنیم در واقع خودمان به این تجلیل نیاز داریم؛ وظیفه ما حفظ اهدافی است که شهید برای آن‌ها جان داده است، شهید جواد محمدی به مسأله حجاب چنان اهمیت می‌دهد که در زمان رفتن نیز به حفظ چادر زنان تأکید می‌کند.

مهدوی بیان داشت: گاهی برای خارجی‌ها دلیل نخست پوشش چادر را که آزادی فکر است مطرح کردم همه مجاب شدند، نه آیه قرآن خواندم و نه حدیث بلکه فقط دلیل عقلی مطرح کردم اما همگی مجاب شدند؛ دلیل این بود که هر چه پوشش مردان و زنان کامل‌تر باشد فکرمان آزادتر است و راحت‌تر می‌توانیم با یکدیگر صحبت کنیم اما کافی است پوشش فرد نامناسب باشد فکرمان مشغول می‌شود و دیگر این فکر آزاد نیست که کارش را انجام دهد.

در ادامه این برنامه از خانواده شهدای مدافع حرم مهدی اسحاقیان، جواد محمدی و حمیدرضا دایی‌تقی تجلیل به عمل آمد، همچنین سعید میرفهیمی و جواد حیدر به مدح‌خوانی پرداختند.

 

انتهای پیام/م

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.