سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه نجات زغالسنگ صادرات است

عضو هیئت مدیره انجمن زغالسنگ ایران گفت: اگر صنعت زغال بخواهد از این وضعیت خارج شود، باید صادرات صورت بگیرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان منصوری در نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان گفت: زغال صنعت اشتغالزایی است و ۱۴ هزار نفر در کشور در این صنعت مشغول به کار هستند.

وی افزود: در حال حاضر یک و نیم میلیون تن کنسانتره و دو میلیون تن زعال خام در کشور تولید می‌شود که ۴۰۰ هزار تن کنسانتره سهم استان کرمان است.

عضو هیئت مدیره انجمن زغالسنگ ایران بیان کرد: با فعالیت  کارخانه کک سازی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تنی در زرند، باید ۲ میلیون تن کنسانتره در استان کرمان مصرف شود  اما تولید کنسانتره کشور جواب کک سازی زرند را هم نمی‌دهد که علاوه بر آن در اصفهان هم کک سازی داریم و از شهریور در شهرستان طبس نیز مجتمع کک سازی فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت خوبی در صنعت زغالسنگ کشور وجود ندارد، گفت: انجمن زغالسنگ ایران برای ساماندهی و برنامه ریزی و پیگیری مشکلات این صنعت در سال گذشته شکل گرفت، از سویی تنها خریدار زغال، ذوب آهن اصفهان است که  رفتار خوبی ندارد و تنها منافع خود را در نظر دارد .

وی با اشاره به افزایش قیمت زغال در سال گذشته به 610تومان به ازای هر کیلو اظهارکرد:قیمت جهانی زغال با فاصله ۳۸ درصدی از شمش فولاد است و ما در ایران تلاش می‌کنیم این فاصله به ۳۳ درصد برسد.

منصوری تصریح کرد: اگر صنعت زغال بخواهد از این وضعیت خارج شود، باید صادرات صورت بگیرد که بخش اول تولید کنسانتره صادر شد و اگر خریدار داخلی کمک نکند، فرصت صادرات وجود دارد.

وی بیان کرد: طرح جامع زعالسنگ کشور در حال تدوین است و نوسازی و تجهیز معادن زغال از سوی وزیر دنبال می‌شود و ایمنی معادن در دستور کار است وبرنامه ریزی شده که تولید ۲ و نیم تا ۳ میلیون تن کنسانتره طی ۴ سال در کشور صورت بگیرد.

وی افزود: متاسفانه کک سازی زرند با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کند که شایسته نیست این واحد با این ظرفیت کم کار کند.

انتهای پیام/ح

تنها راه نجات زغالسنگ صادرات است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.