سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین وضعیت اعتیاد به مواد مخدر در ایران +موشن گرافیک

به مناسبت هفته بدون دخانیات، موشن گرافیکی را مشاهده می‌کنید که در آن به عوامل رشد اعتیاد، آثار مخرب آن و تلاش‌های صورت گرفته برای مبارزه با مواد مخدر اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات و معضلات امروز در همه‌ی دنیاست؛ شاید کمتر معضلی باشد که تا این اندازه دارای اثرات ویرانگر و تهدیدی برای جامعه باشد. تا به حال در دنیا تلاش‌های زیادی برای مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است اما در این زمینه توفیق چندانی حاصل نشده است؛ مواد مخدر یکی از ۴ صنعت پولساز دنیاست، نمی‌توان توقع داشت که مبارزه با مواد مخدر به راحتی به نتیجه برسد.

ایران به دلیل همسایگی با بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده مواد مخدر جهان و قرار داشتن بر روی مسیر انتقال این مواد به سراسر دنیا، بیش از سایر کشورها گریبان‌گیر این معضل است. به همین دلیل کشور ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی راه مبارزه جدی با مواد مخدر را در پیش گرفت و تا به حال هزینه‌های زیادی در این مسیر داده‌ایم. بیش از  ۳۸۰۰ شهید، ۱۲۰۰۰۰ جانباز و صرف بیش از ۳۰۰۰۰ میلیارد تومان برای حفاظت از مرزهای شرقی تنها بخشی از این هزینه‌هاست.

متأسفانه با همه‌ی این تلاش‌ها و هزینه‌ها همچنان اعتیاد یکی از بزرگترین مشکلات جامعه‌ی ماست؛ در حال حاضر بیش از  ۱۳۲۵۰۰۰ در کشور داریم و در هر ۸ ساعت یک نفر به دلیل اعتیاد جان خود را از دست می‌دهد. به غیر از این‌‍‌ها، اعتیاد عامل بسیاری دیگر از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و فروپاشی ارزش‌ ها و هنجارهاى فرهنگى و اخلاقى است.

در ادامه به مناسبت هفته بدون دخانیات، موشن گرافیکی را مشاهده می‌کنید که در آن به عوامل رشد اعتیاد، آثار مخرب آن و تلاش‌های صورت گرفته برای مبارزه با مواد مخدر اشاره شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اعتیاد ، بهترین ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.