سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمار مسمومین ناشی از مصرف قارچ سمی در استان زنجان به 140 نفر رسید

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زنجان گفت:شمار مسمومین ناشی از مصرف قارچ سمی از هفته گذشته تا به امروز به 140 نفر رسید.

جواد مرادی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زنجان در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ گفت: شمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی استان  زنجان به علت مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی به 140 نفر رسید.

مرادی افزود: از مجموع مراجعه کنندگان  دو  نفر نیز در بیمارستان لقمان تهران ،سه نفر در بیمارستان ولی عصر (عج) زنجان ویک نفر در مرکز آمورشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان  بستری هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه  تا کنون موردی از مرگ گزارش نشده است ادامه داد:بیشترین  آمار مسمومیت های قارچی استان مربوط به منطقه ماهنشان است.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زنجان ادامه داد : متاسفانه با وجود اطلاع رسانی‌های گسترد‌ه‌ و مکرر همچنان عد‌ه‌ای از مردم اقدام به مصرف قارچ در دل طبیعت می کنند و  بر این باورند که می توانند  قارچ های سمی و قارچ خوراکی را  تشخیص دهند .

وی به شهروندان توصیه کرد: که به هیچ عنوان از قارچ‌های فله ا ی که در برخی اماکن به فروش می رسد، استفاده نکنند و صرفا قارچ‌هایی را خریداری کنند که به صورت بسته‌بندی و با مهر تاییدیه بهداشت عرضه  می شود.

انتهای پیام/ن

 

قارچ های سمی همچنان قربانی می گیرند



برچسب ها: اورژانس ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.