سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش استانی «خدیجه، مادر امت» در مسجد جامع نور اهل سنت شهرستان کنگان برگزار شد

همایش استانی «خدیجه، مادر امت» با حضور طلاب و روحانیان، ائمه جمعه و جماعت شیعه و اهل سنت در مسجد جامع نور اهل سنت شهرستان کنگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر شنبه‌شب در همایش استانی «خدیجه، مادر امت» اظهار داشت: حضرت خدیجه کبری (س) خدمات بسیار بزرگی را به جامعه اسلامی داشته است و انفاق ایشان در راه اسلام به فرهنگ عمومی تبدیل شد.

حجت الاسلام مرتضی محمدیان یکی از مهمترین توفیقات حضرت خدیجه را بندگی خدا و یاری پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد و ادامه داد: ایشان یاری‌گر حضرت محمد (ص) در مسیر پرچمداری دین اسلام بودند.

وی اضافه کرد: حضرت محمد (ص) همیشه به نیکی از حضرت خدیجه (س) یاد می‌کردند و در مورد ایشان فرمودند که «زمانی که مردم مرا تکذیب می‌کردند خدیجه مرا تصدیق می‌کرد و با خرج ثروت خود به ترویج دین اسلام کمک کرد».

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اهمیت بسیار بالای اتحاد و همبستگی بین مذاهب اسلامی بویژه شیعه و اهل سنت افزود: شاهد وحدت بسیار خوبی بین مذاهب در استان بوشهر هستیم و روحانیون و ائمه جمعه و جماعات نقش مهم در این زمینه دارند.

حجت الاسلام محمدیان گفت: حضرت خدیجه (س) دارای کمال، عقل و شخصیت ادبی در سطح بالایی بود و او انسانی روشن‌بین و دوراندیش بود و علاقمند به ‏معنویات و معتقد به حق و حقیقت بود.

نماینده، ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر نیز در این همایش اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف روحانیون تبلیغ صحیح اسلام است و باید به این موارد دقت شود.

حجت‌الاسلام سید احمد احمدی افزود: روحانیون و علمای شیعه و اهل سنت در تبلیغ دین اسلام نقش مهمی ایفا می‌کنند و ولایت‌مداری و وحدت از ارکان اصلی برنامه‌های این شبکه تبلیغی است.

انتهای پیام/م

همایش «خدیجه مادر امت» در کنگان برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.