سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محدث در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لایحه احیای سازمان ملی جوانان در پیچ و خم تصمیم‌گیری‌های مجلس

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان کشور گفت: لایحه احیای سازمان ملی جوانان توسط دولت به مجلس ارائه شده و هنوز در پیچ و خم تصمیم‌گیری مجلس است.

امید محدث، مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه وعده‌هایی که به جوانان داده می‌شود، باید عملی شوند، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین وعده‌هایی که جوانان در انتظار آن هستند، احیای سازمان ملی جوانان است.

محدث با بیان اینکه لایحه احیای سازمان ملی جوانان توسط دولت به مجلس ارائه شده و هنوز در پیچ و خم تصمیم‌گیری مجلس شورای اسلامی است، افزود: با توجه به اینکه این لایحه جزء اصلی ترین مطالبات جوانان است، باید در روند آن تسریع صورت گیرد.

وی افزود: وظایف وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان شامل دو بخش اجرایی و سیاست‌گذاری است. صدور اعتبارنامه فعالیت برای سمن‌ها، توانمندسازی و نظارت بر عملکرد سازمان‌ها، ساماندهی اوقات فراغت جوانان، ساماندهی و ظرفیت‌سازی در جهت توانمندسازی و تسهیل ازدواج و تحکیم و تقویت نهاد خانواده از جمله وظایف این بخش است.

مدیرکل ساماندهی و هماهنگی امور جوانان، با اشاره به استفاده از نیروهای جوان و کارآمد در بدنه دولت افزود: استفاده از نیروهای جوان و کارآمد مساله مهمی است که باید در تمام دولت​ها به آن توجه شود. خوشبختانه در حال حاضر از وجود جوانان در بدنه دولت و همچنین در حوزه مدیریت های میانی از بانوان استفاده شده است که این کافی نیست، چرا که بدنه دولت و ساختار دولت باید چابک و جوان شود.

اشتغال و ازدواج مهم‌ترین دغدغه جوانان ایرانی

وی با اشاره به اینکه امروز اشتغال، بیکاری و ازدواج بخشی از دغدغه فکری جوانان  است، تصریح کرد: این ها مولفه‌های قابل اندازه گیری و کمی در کنار مولفه‌های کیفی هستند، برای مثال معتقدیم «احساس امنیت» مهم‌تر از شاخصه‌های کمی امنیت است و اگر جامعه احساس امنیت کند، مهم‌تر از این است که  تعداد نیروهای انتظامی زیاد باشد.

محدث تصریح کرد: امروز دغدغه جوانان ما نبود اطمینان و احساس نادیده گرفته شدن و بی توجهی است. آمارها گویای آن هستند که در هر استانی که سمن‌ها و جوانان آن نادیده گرفته شدند، آسیب های اجتماعی بیشتری را شاهد هستیم. در مقابل در هر استانی که شاخص فعالیت جوانان بالا بوده و به جوانان میدان داده شده است، میزان آسیب‌های اجتماعی در آن‌ها کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: جوانان ، خانواده ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.