سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییر نوع سوخت نیروگاه شهید سلیمی

سوخت نیروگاه شهید سلیمی نکا از مازوت به گاز طبیعی تغییر خواهد کرد.

ابراهیمی مدیر کل محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: سه میلیون لیتر بنزین روزانه در مازندران مصرف می‌شود، اما نیروگاه شهید سلیمی به تنهایی روزانه ۵ میلیون لیتر مازوت برای تولید برق مصرف می‌کرد.
وی افزود: بنا به دستور رئیس جمهور قرار است این نیروگاه برای فعالیت از گاز طبیعی استفاده کند که اگر چه هنوز این دستور به صورت کتبی ابلاغ نشده است، اما نیروگاه اکنون از گاز استفاده می‌کند.
مدیر کل محیط زیست مازندران یکی دیگر از عوامل آلاینده هوای مازندران را نوع بنزین مصرفی خودرو‌ها اعلام کرد و گفت: بنزین یورو ۴ تا خرداد ماه امسال در اختیار پمپ بنزین‌های شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت قرار خواهد گرفت و بقیه شهر‌ها و مناطق نیز تا پایان امسال موظف به استفاده از بنزین یورو ۴ برای کاهش آلودگی هوا هستند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی مازندران را نیز متاثر کرده است، گفت: ۶ هزار هکتار از تالاب میانکاله و خلیج گرگان اکنون خشک شده است.
وی وجود چاه‌های غیرمجاز در اطراف این پناهگاه، برداشت بی رویه از چاه‌های مجاز و تامین نشده حق آبه تالاب پس از اجرای طرح‌های مهار آب را از دلایل خشک شدن این پناهگاه اعلام کرد و افزود: تالاب‌های الندان ساری و عباس آباد بهشهر نیز تابستان پارسال خشک شد که می‌توانند کانون ریزگرد‌ها باشند.
مدیر کل محیط زیست مازندران گفت: این اداره کل آبان ماه پارسال با سنجش محیط زیست کیفیت هوای مازندران را در برخی مناطق و در برخی لحظات ثبت کرد که مطلوب تشخیص نداده شد.
ابراهیمی گفت: ذرات کمتر از دو ونیم میکرون لحظاتی در برخی از مناطق تا چهار برابر حد استاندارد رسید که نشان از آلودگی هوای در برخی مناطق مازندران است.
وی با بیان اینکه آلودگی هوا در شرق و غرب مازندران یکسان است، گفت: آلودگی هوا در غرب ناشی از تردد زیاد خودرو‌ها و احتراق سوخت و در شرق ناشی از فعالیت‌های صنعتی و معدنی است.
مدیر کل محیط زیست مازندران افزود: فراونی و تجمع صنایع و معادن در برخی مناطق استان اگرچه مجوز‌های زیست محیطی هم داشته باشند سبب آلودگی هوا می‌شود.
ابراهیمی گفت: ۶ ایستگاه سنجش آلودگی هوا قرار است در سراسر استان نصب شود.
انتهای پیام/ک


حال ناخوش محیط زیست مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.