سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام حالت فوق‌العاده در ۳ ایالت آمریکا در آستانه وقوع توفان سهمگین «آلبرتو»

با نزدیک شدن توفان سهمگین آلبرتو، فرماندار‌های ایالت‌های فلوریدا، آلاباما و میسیسیپی حالت فوق‌العاده اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، با نزدیک شدن توفان سهمگین «آلبرتو» به فلوریدا، میسیسیپی و آلاباما، فرماندارهای این ایالت ها حالت فوق العاده اعلام کردند.

«ریک اسکات»، فرماندار ایالت فلوریدا، روز گذشته (شنبه) در بیانیه ای حالت فوق العاده اعلام کرد. حالت فوق العاده همه 67 بخش این ایالت را شامل می شود و همه مناطق فلوریدا شاهد بارش بارانهای سیل آسا و جاری شدن سیل در این آخرهفته خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: «با نظارت بر مسیر توفان آلبرتو که در حال نزدیک شدن به فلوریداست، ساکنان همه مناطق فلوریدا باید با استفاده از همه منابع موجود خانواده خود را امن نگه دارند و خود را برای بارشهایی شدید و سیلاب هایی که این توفان به همراه خواهد داشت، آماده کنند. تصور نکنید که تنها برخی مناطق تحت تأثیر این توفان قرار خواهد گرفت. به یاد داشته باشید که مسیر این توفان ها می تواند هر لحظه به طور ناگهانی تغییر کند. همه ساکنان ایالت فلوریدا باید برای توفان آماده باشند.»

«کی آیوی»، فرماندار ایالت آلاباما، هم برای 40 بخش این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد. به دنبال آن، «فیل براینت»، فرماندار میسیسیپی، نیز در این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد.

آلبرتو، نخستین توفان در فصل توفانی آمریکا در سال 2018 محسوب می شود. این توفان ها اغلب خرابی های شدیدی به سواحل جنوب شرق آمریکا وارد می کنند. توفان های وحشتناک سال گذشته میلادی شامل توفان های هاروی، ایرما و ماریا باعث خرابی های زیادی در ایالت های فلوریدا، تگزاس و لوئیزیانا شد. چندین ماه پس از وقوع توفان ماریا در پورتوریکو، بسیاری از ساکنان این منطقه بدون برق زندگی می کردند.

توفان ماریا سال گذشته میلادی جزیره پورتوریکو در دریای کارائیب را درنوردید و خرابی های زیادی در آنجا به بار آورد. این توفان دست کم 19 کشته برجای گذاشت. توفان مذکور حدود 45 میلیارد دلار خسارت به پورتوریکو وارد کرد. پیش از این توفان هم توفان ایرما ایالت فلوریدای آمریکا را درنوردید و باعث ایجاد خسارت های مالی و جانی زیادی شد. سال گذشته نیز مقامات فلوریدا از بالغ بر 6 میلیون نفر از مردم درخواست کرده بودند که برای نجات جان خود خانه هایشان را تخلیه کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.