سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار سران روسیه و ژاپن در کرملین با هدف تقویت روابط دوجانبه

سران دو کشور روسیه و ژاپن به رغم اختلاف بر سر جزایر «کوریل» امروز با هدف تقویت همکاری‌ها، در کرملین با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، روز شنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در کرملین دیدار کرد.

در شرایطی که روسیه به دلیل روابط پرتنش با غربی ها به سوی آسیا متمایل شده است، سران دو کشور در این دیدار از عزم خود برای تقویت همکاری ها سخن به میان آوردند. پوتین در این دیدار گفت: از این که این امکان فراهم شده است تا به طور مشخص درباره روابط دو جانبه و همکاری های سیاسی دو کشور گفتگو شود، خشنود است.

سران دو کشور روسیه و ژاپن روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس اقتصادی سن پترزبورگ دیدار و گفتگو کرده بودند. شینزو آبه در این اجلاس به عنوان میهمان افتخاری شرکت کرده بود. پوتین با اشاره به تمایل دو کشور به تقویت روابط بین مسکو و توکیه خاطر نشان کرد: ما دیروز در خصوص توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی بین روسیه و ژاپن گفت و گو کردیم.

شینزو آبه نیز ضمن ابراز تمایل به تقویت همکاری ها بین ژاپن و روسیه، نسبت به پیشرفت های جدید در خصوص حل اختلافات ارضی مرتبط با جزایر «کوریل» که موجب تیرگی روابط بین دو کشور شده است ابراز امیدواری کرد. روسیه در پایان جنگ دوم جهانی جزایر کوریل را به خاک خود ضمیمه کرد. این جزایر رسما بخشی از خاک روسیه قلمداد می شود، اما ژاپنی ها خواستار استرداد آن هستند. به رغم افزایش تماس‌ها بین پوتین و شینزو آبه در سال های اخیر، اختلاف بر سر جزایر کوریل در طول هفتاد سال گذشته مانع امضا توافقنامه صلح بین ژاپن و روسیه شده است.
انتهای پیام/

دیدار شینزو آبه و پوتین

برچسب ها: آسیا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.