سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور روحانی ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های استان

کشتارگاه های کهگیلویه وبویراحمد، بدون حضور ناظر ذبح شرعی حق فعالیت ندارند.

به گزارش  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان گفت: به منظور اطمینان مردم از حلال بودن گوشت مصرفی، روحانی ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور استان مستقر هستند و بر ذبح نظارت می کنند.

حجت الاسلام خادمی افزود: بر اساس قانون نظارت شرعی بر صید و ذبح مصوب مجلس شورای اسلامی، تمامی کشتارگاه های دام و طیور استان موظف شده اند یک نفر روحانی بر ذبح شرعی نظارت کند که این مهم در استان محقق شد.
وی ازارائه آموزش به ذبح کنندگان فعال در کشتارگاه های دام و طیور استان خبر داد و اضافه کرد: هرساله آموزش های لازم ارائه و برای آنان کارت شناسایی صادر می شود.
حجت الاسلام خادمی افزود: حضور ناظران ذبح شرعی و بهداشتی برای همه کشتارگاه ها الزامی  و بدون حضور آنها فعالیت کشتارگاه ممنوع است.
وی گفت: بازدید از نحوه نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه های استان به صورت ماهیانه و فصلی ، ساماندهی ذابحان آموزش دیده و صدورت کارت شناسایی ویژه ذبح شرعی، برگزاری دوره های آموزشی و عقیدتی برای  کارکنان ازجمله فعالیت های این دفتر است.
وی با بیان اینکه مردم استان ازحلال و بهداشتی بودن گوشت و مرغ استحصالی از کشتارگاه های دام و طیور استان که با نظارت ناظران ذبح شرعی و بهداشتی روانه بازار شده اطمینان خاطر داشته باشند اضافه کرد: مردم مواد پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نظارت دامپزشکی استان تهیه کنند.
انتهای پیام/د
حضور روحانی ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های
برچسب ها: صنعت ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.